خبرگزاری کار ایران

رئیس روابط عمومی منطقه آزاد انزلی؛

نفرات برتر دومین جشنواره بندر در مه اعلام شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۹۸

دومین جشنواره تصویرسازی بندر درمه، از سوی این سازمان و با همکاری گروه هنری انزلی آرت در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در مراسمی که باحضور مدیران این سازمان، هنرمندان و اساتید دانشگاه در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد، نفرات بر‌تر «دومین جشنواره بندر در مه» با محوریت موضوع «مهاجرت» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از انزلی، امین افقی گفت: هیأت داوران این جشنواره از میان ۵ هزار اثر ارسالی، ۶۸ اثر را جهت حضور در نمایشگاه پایانی آثار برگزیده در نگارخانه آسمان منطقه آزاد انزلی انتخاب و آثار ژابیز یرفظم، محمد حسین محرمی، شکوه ظروفچی و راحیل براتی را شایسته تقدیر دانسته و به عنوان منتخبین بخش ویژه دبیرخانه اعلام کردند.

وی افزود: هیأت داوران دومین جشنواره بندر در مه، گلرخ محتاج الفضل، فرانک ایرانی و محمود آزادنیا را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب و معرفی کرد.

افقی درخصوص اهداف برگزاری این جشنواره افزود: نکوداشت جلیل ضیاء‌پور پدر نقاشی مدرن ایران به مناسبت نود و چهارمین سال تولد وی، تمرکز زدایی از فعالیت‌های هنری در سطح کشور از طریق کشف و حمایت از استعدادهای جدید در عرصه تصویرسازی، انتقال تجربیات هنرمندان کشور و جلب توجه نهادهای تصمیم گیر و افکار عمومی درخصوص ابعاد مختلف پدیده مهاجرت از طریق تصویرسازی هنرمندان از مولفه‌های بومی و عناصر طبیعی منطقه از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.
وی تصریح کرد: «دومین جشنواره تصویر سازی بندر درمه» از سوی این سازمان و با همکاری گروه هنری انزلی آرت در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در ادامه سید ضیاء الدین شفیعی، معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم اختتامیه «جشنواره تصویر سازی بندر در مه» با بیان اینکه از همکاری با هنرمندان جوان گیلان برای توسعه فرهنگ استان استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: خود را در کنار همه کسانی احساس می‌کنیم که می‌توانند به فرهنگ و هنر این سرزمین یاری رسانند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره بندر درمه، که با برگزاری این جشنواره گامی در جهت تجلیل از «استاد جلیل ضیاء‌پور» پدر نقاشی مدرن ایران برداشتند، افزود: اگر مدیران فرهنگی ظرفیت‌هایی را که در سایه همکاری با نسل جوانان کشور ایجاد می‌شود را قدر بدانند، شاهد وقوع اتفاقات بزرگی در فرهنگ و هنر ایران خواهیم بود.

شفیعی با اظهار امیدواری از اینکه تجربه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با گروه‌های هنری نسل جوان به عنوان الگویی از همکاری نهادهای دولتی با بخش خصوصی در عرصه هنر تبدیل شود، اضافه کرد: فرهنگ و هنر فقط در افق‌های باز می‌تواند بال گشوده و پیش براند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز