خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن فومن؛

۲۴ واحد مسکن مهر فومن تا هفته آینده افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۱۳۸

اکنون عملیات اجرای اسکلت مسکن مهر در حال انجام بوده و با مشارکت بانک مسکن و بهره‌مندی از وام مسکن مهر خود مالکی در حال ساخت است.

عسکر میرزایی در جمع خبرنگاران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یک نهاد عمومی غیر دولتی و ارگان انقلاب اسلامی در یک سال اخیر عنوان کرد و افزود: این بنیاد به استعلامات اداره‌ها، بخشداری‌ها، دهیاران، شوراهای اسلامی و روستاییان برای امر کار‌شناسی، تعیین کاربری و تفکیک واحدهای مسکونی و تجاری صنعتی، صدور پروانه ساختمان، گذربندی حریم‌ها و ارائه خدمات فنی به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فومن، مدیر بنیاد مسکن فومن ساخت یک مجتمع مسکونی مسکن مهر دارای دو فاز و ۱۰۲ واحد را در دست اجرا دانست و تصریح کرد: اکنون فاز نخست این مجتمع که شامل ۲۴ واحد است آماده واگذاری به متقاضیان شده و هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم این مجتمع شامل ۷۸ واحد است، افزود: اکنون عملیات اجرای اسکلت مسکن مهر در حال انجام بوده و با مشارکت بانک مسکن و بهره‌مندی از وام مسکن مهر خود مالکی در حال ساخت است.

میرزایی تهیه و اجرای طرح هادی، اعطای تسهیلات، بهسازی مسکن روستایی، وام حوادثغیرمترقبه، پرداخت یارانه نقدی به افرادی که واحد‌های آن‌ها در اثر حوادثخسارت دیده و صدور اسناد مالکیت روستایی را از جمله اقدام‌های بنیاد مسکن فومن عنوان کرد.

وی ساخت مسکن مهر، واگذاری زمین روستایی، ودیعه مسکن برای مستاجران، پرداخت وام مقاوم‌سازی را از دیگر اقدام‌های این نهاد در یک سال اخیر عنوان کرد.

به گفته این مسئول، طرح هادی روستایی با هدف ایجاد و توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی روستا‌ها و ایجاد ساختار مناسب از طریق لحاظ کردن نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی چشم‌انداز بلند مدت روستا‌ها تهیه می‌شود.

وی افزود: ‌ در شهرستان فومن از ۱۶۱ روستا، تعداد ۱۳۱ روستا دارای طرح هادی بوده و بقیه روستا‌ها فاقد طرح هادی هستند که امسال برای ۳۰ روستا طرح هادی تهیه می‌شود.

میرزایی، اجرای طرح هادی روستایی را با انگیزه بهسازی محیط روستایی و ارتقای بهداشت، هدفمند شدن ساخت و ساز‌ها و تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه در روستا‌ها دانست.

وی خاطرنشان کرد: این امر به منظور تسهیل در ارائه خدمات دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور انجام می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اصل ۳۱ قانون اساسی اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی را با توجه به وقوع مکرر سوانح طبیعی به ویژه زلزله به عهده گرفته است، از پرداخت ۸۰۰ فقره تسهیلات به ازای هر نفر ۱۲.۵ میلیون تومان و در مجموع ۱۰ میلیارد تومان به متقاضیان خبر داد.

وی با تصریح بر اینکه در روند پرداخت تسهیلات محدودیتی وجود ندارد، گفت: در راستای این طرح راهکارهای اجرایی برای افزایش کیفیت، کنترل و نظارت بر ساخت و ساز مناطق روستایی، تسهیل در امر صدور پروانه ساختمانی با تکیه بر نظام ترویج، هدایت و آموزش، تشکیل نظام فنی روستایی ضروری است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن یادآور شد: در راستای ساخت و ساز مسکن روستایی تاکنون ۱۳۴ نفر کار‌شناس در زمینه نظارت مسکن روستایی با بنیاد مسکن شهرستان همکاری دارند و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای تمام ناظران نظام فنی روستایی در مقاطع مختلف ایجاد شد.

وی بهره‌مندی ۳۸۵ نفر افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از مزایای تسهیلات مسکن روستایی عنوان کرد و متذکر شد: افرادی که از وام مقاوم‌سازی روستایی بهره‌مند شوند واحد مسکونی آن‌ها به مدت ۱۵ سال الزاماً زیرپوشش بیمه حوادثغیر مترقبه قرار می‌گیرند.

میرزایی پرداخت تسهیلات حوادثغیر مترقبه برای بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب‌دیده از سوانح طبیعی را از دیگر خدمات بنیاد مسکن شهرستان فومن برشمرد.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فومن از هفته دولت ۹۲ تا هفته دولت جاری تعداد ۵۲۰ فقره وام به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گفته وی، مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض نقدی نیز به ۱۷۵ نفر که واحدهای مسکونی آن‌ها دچار آسیب‌دیدگی شده بودند تخصیص پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز