خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در شورای اداری استان؛

نرخ بیکاری گیلان در دولت تدبیر و امید کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۰۶

تلاش می‌کنیم این فضا بیشتر در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرید تا نرخ بیکاری همچنان روند نزولی خود را در استان طی کند.

استاندار گیلان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان در دولت تدبیر و امید گفت: در تلاشیم این نرخ همچنان روند نزولی خود را در استان طی کند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، رفع بیکاری و اشتغال زایی را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیریت استان خواند و افزود: بیکاری در گیلان طی سال ۹۲،۶/۱۳ درصد بوده که نسبت به سال ۹۱ دو درصد کاهش داشته که می‌کوشیم با حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری، زمینه کاهش بیش از پیش بیکاری را فراهم کنیم.

وی کسب رتبه نخست گیلان در بخش بهبود فضای کسب و کار از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را اتفاقی بزرگ عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این فضا بیشتر در خدمت تولید واشتغال قرار گیرید تا نرخ بیکاری همچنان روند نزولی خود را در استان طی کند.

نجفی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر ضرورت آماده سازی جامعه برای رونق تولید و خروج از رکود گفت: با متعادل کردن قیمت‌ها در بازار و مهار تورم، توانسته‌ایم آرامشی نسبی در گیلان برقرار کنیم.

وی همچنین آرامش و امنیت کشور و استان را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان(عج) دانست و از اهتمام آنان به برقراری آرامش قدردانی کرد و گفت: در فضای آرام است که می‌توان بدون دغدغه به کار وتلاش پرداخت.

نجفی همچنین به شعار امسال تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبری اشاره و اضافه کرد: با پرهیز از بداخلاقی در جامعه و توجه به تعقل گرایی و مشارکت همراه با همفکری برای تحقق سیاست‌های بزرگ دولت به منظور ایجاد نشاط در جامعه و تحقق عزم ملی تلاش کرده‌ایم.

استاندار گیلان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب گفت: تاکید آموزه‌های دینی بر رعایت قناعت است و باید از اسراف جلوگیری و نسبت به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ملزم باشیم.

وی دستیابی به اقتصاد دانش بنیان، تبدیل ایده به خلاقیت، پرهیز از کارهای زائد و هزینه بردار و توجه به تولیدات داخلی و حمایت از آن‌ها را یکی از رویکردهای مهم در استان عنوان کرد.

وی خودباوری، خودکنترلی، تلاش مضاعف و عشق به فعالیت و توجه به سرعت، دقت، سلامتی و پاکدستی را از رویکردهای مورد توجه در بخش مدیریت جهادی در گیلان عنوان کرد.

استاندار گیلان در توضیح دستآوردهای اقتصادی استان بویژه در بخش کشاورزی، به دو محصول راهبردی چای و برنج گیلان اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار، یکصد و ۶۰ میلیارد تومان در بخش چای اختصاص یافت که نه تنها امری کم سابقه بلکه بی‌سابقه بوده است.

وی این توفیق را مرهون همیاری دولت و مجلس ذکر و اظهار کرد: امسال با وجود خشکسالی، توانستیم سال موفقی را دربخش برنج پشت سر بگذاریم.

نجفی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد برنج گیلان برداشت شده، ابراز امیدواری کرد که با همدلی و وحدت و مدیریت جهادی شاهد رشد فزون تری در این بخش باشیم.

نجفی پیگیری و اجرای عملیات جمع آوری آب‌های سطحی شهرهای استان و کلانشهر رشت، مباحثمربوط به مطالعه و ساماندهی سواحل دریا و نیز بررسی، احداثو گسترش استفاده از سدهای لاستیکی در کنار انواع دیگر سد‌ها بمنظور مهار رودخانه‌های محلی و فصلی و تبدیل استان به پایلوت اجرای این نوع سد‌ها را از جمله فعالیت‌های برجسته عمرانی استان ذکر کرد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها و تحولات علمی خوبی با درایت وزیر علوم در استان به وقوع پیوسته است. ابراز امیدواری کرد این تحولات مثبت و رو به رشد، با ادامه حضور دکتر فرجی دانا در وزارت علوم استمرار یابد.

وی شخصیت‌هایی همچون آیت الله بهجت فومنی، پروفسور سمیعی، پروفسور رضا، مرحوم صابری فومنی را از بزرگان فرهنگی گیلان ذکر و اضافه کرد: کسب رتبه‌های بر‌تر دانش آموزان گیلانی در کنکور سراسری سال ۹۳ یکی دیگر از افتخارات استان در حوزه آموزشی است.

در پایان این جلسه، مدیرکل جدید اطلاعات استان گیلان معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز