خبرگزاری کار ایران

مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان شهر رشت خبر داد؛

درآمد روزانه ۱۰۰ هزارتومانی متکدیان در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۰۳

تکدی‌گری در قانون مجازات اسلامی به شرط حرفه برای کسب درآمد افراد جرم محسوب می‌شود.

مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان شهر رشت درآمد میانگین روزانه متکدیان در رشت را ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، جواد اسماعیل‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به پدیده نوظهور تکدی‌گری با روش‌های جدید در این شهر اظهار کرد: متکدیان در قالب ناهنجاری اجتماعی زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شوند.

وی پایه فعالیت مددکاری را جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در شهر رشت عنوان کرد و افزود: تکدی‌گری در قانون مجازات اسلامی به شرط حرفه برای کسب درآمد افراد جرم محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به ارائه اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهر اظهار کرد: سال گذشته طرح مذکور به کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت ارائه شد و پس از تصویب از ۱۴ تیر ماه سال جاری اجرایی شده است.

مشاور کارگروه شهر بدون متکدی شهرداری رشت با بیان اینکه بین فقیر و متکدی تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای کمک به نیازمندان سازوکار قانونی در قالب سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) را طراحی کرده است.

اسماعیل‌پور مدیریت متکدیان را مستلزم مشارکت بالای شهروندان دانست و افزود: کمیته ساماندهی متکدیان زیر نظر معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان فعالیت می‌کند و دستگاه‌های مربوطه نظیر شهرداری‌ها عضو این کمیته هستند.

وی خواستار تدوین آیین‌نامه جدید مقابله با متکدیان در جامعه شد و گفت: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد باید با نگاه واقع‌بینانه انجام شود و بر همین اساس موسسه «آرامش دو گیتی» با نگاهی تخصصی به عنوان مجری طرح وارد میدان شده است.

مجری طرح پیشخوان مددکاری متکدیان شهر رشت از اجرای طرح جمع آوری متکدیان به صورت پایلوت و سه ماهه خبر داد و گفت: در صورت موفقیت آمیز بودن اقدامات ادامه پیدا خواهد کرد.

اسماعیل‌پور از جمع آوری تعداد ۵۵ نفر متکدی از خیابان‌های شهر رشت در مدت ۴۵ روز گذشته خبر داد و افزود: ۴۵ نفراز ان‌ها پس از تشکیل پرونده‌های مددکاری به سازمان‌های مرتبط ارجاع شدند.

وی با اشاره به کمک مردم به متکدیان به دلیل حس انسان‌دوستانه، بیان کرد: امروز مواجه با کودکان، معتادان و زنان خیابانی متکدی در شهر رشت هستیم ضمن اینکه مهاجرت متکدیان از استان‌های همجوار و دیگر کشور‌ها به رشت آغاز شده است.

طراح طرح پیشخوان مددکاری متکدیان شهر رشت خواستار تدوین آیین‌نامه جدید مقابله با متکدیان با توجه به روش‌های جدید تکدی‌گری در جامعه شد و اظهار کرد: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد باید با نگاه واقع‌بینانه انجام شود.

این مسئول از اجرای طرح «محض رضای خدا کمک نکنید» در شهر رشت خبر داد و افزود: طرح مذکور به صورت پایلوت در مدت سه ماه در شهر رشت اجرا می‌شود.

اسماعیل‌پور درآمد میانگین روزانه متکدیان در رشت را ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام و گفت: همکاری آگاهانه مردم در اجرای طرح «محض رضای خدا کمک نکنید» سهم و نقش مردم آگاهانه آنان را مشخص می‌کند و به مجریان این طرح‌ها در بالا بردن سطح آگاهی جامعه و شناخت نیازمند واقعی و فرهنگ سازی کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز