خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

واردات برنج تا پایان آذر ماه امسال ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۸۴

سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیر کشت برنج ارقام پرمحصول رفته بود و امسال این میزان به ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار رسید.

علیرضا شعبان‌نژاد، با بیان اینکه ۱۰ شهریور ماه امسال، پایان برداشت برنج از شالیزارهای گیلان است، افزود: امسال ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیرکشت برنج رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال دغدغه آب کشاورزی در مزارع استان وجود داشت، تصریح کرد: به همین منظور از کشاورزان خواستیم ارقام پرمحصول و دیررس را کشت نکنند.

شعبان‌نژاد نیاز آبی مزارع برنج‌کاری گیلان را ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب آب عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد سفید رود برای کشت برنج بداشت شد و امسال به یک‌میلیارد و ۷۷ میلیون متر مکعب آب رسید و با ۲۳۰ میلیون متر مکعب مزارع را آبیاری کردیم.

وی با تصریح بر اینکه با کمک کشاورزان گیلانی در مصرف آب مدیریت صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بر اساس گفته‌های کشاورزان امسال تولید برنج در گیلان بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد سال پرمخاطره‌ای را در شالیزارهای استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این تهدید بزرگ را با مدیریت و همکاری کشاورزان به فرصت تبدیل کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان استفاده کشاورزان از آب باران در شخم زمستانه را دلیل سال زراعی بدون تنش جدی آب در این استان عنوان کرد و گفت: مزارع آسیب‌دیده از خشکی به دلیل خارج شدن از شبکه آبرسانی بوده است.

وی افزود: سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری گیلان زیرکشت برنج ارقام پرمحصول رفته بود و امسال این میزان به ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار رسید.

شعبان‌نژاد از کشاورزان گیلان خواست با توجه به احتمال بارندگی در ماه شهریور، آب‌بندان‌ها را تمیز کرده و آن‌ها را آبگیری کنند.

شعبان‌نژاد نیاز واردات برنج کشور را حدود ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه واردات برنج قبل از دستور وزیر صورت گرفته است، خواستار جلوگیری از توزیع برنج وارداتی در فصل برداشت برنج داخلی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباره واردات برنج اظهار کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی واردات برنج تا پایان آذرماه امسال ممنوع اعلام شده است.

وی از وجود یک‌هزار و ۵۵۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۳۰۰ کارخانه با فناوری‌های نوین تجهیز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز