خبرگزاری کار ایران

در ابتکاری جالب از سوی شهرداری لاهیجان؛

نشست خبری خیابانی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۹۹

با صرف مقدار کمی از بودجه شهرداری در مسیر ساخت فرهنگی غنی گام برداشته ایم و این امر حتی به جذب گردشگر و میهمانان از شهرهای همجوار و استانهای دیگر به شهر لاهیجان تاثیر گذار است.

نشست خبری خیابانی پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور مسئولین و خبرنگاران در محوطه ساختمان ستادی شهرداری لاهیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لاهیجان، در این نشست شهردار لاهیجان و دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند، پنجمین دوره این جشنواره را قوی تر و با گستردگی بیشتر نسبت به دوره های پیشین ارز یابی کرد و افزود: به لطف خداوند و با یاری مردم و مسئولین توانسته ایم که دوره های پیشین این جشنواره را با موفقیت برگزار نموده و با افتخار در آستانه برگزاری پنجمین دوره این جشنواره قرار داریم.

وی از تلاش‌های ندیمی نماینده مردم شهرهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان و لاهیجان که تاکنون سهم بسزایی در برگزاری این جشنواره داشتند، قدر دانی کرد.

کحالی افزود: با صرف مقدار کمی از بودجه شهرداری در مسیر ساخت فرهنگی غنی گام برداشته ایم و این امر حتی به جذب گردشگر و میهمانان از شهرهای همجوار و استانهای دیگر به شهر لاهیجان تاثیر گذار است.

وی از ثبت ۱۲۰ اثر نمایشی در دبیرخانه این جشنواره خبرداد و گفت: این آثار با موضوعات شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند و نگاه اسلام به بهداشت فردی و محیط، شهروند و تولید ملی - حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منکر، شهروند و رفاه اجتماعی، شهروند و سالمندان، شهروند و مدیریت زباله و پسماند، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه اقتصادی، شهروند و توسعه فرهنگ ایمنی، شهروند و فرهنگ شهرنشینی، شهروند و آسیب های اجتماعی، مشارکت شهروندان در اداره شهر، مشارکت شهروندان در حفظ اموال شهری و مشارکت شهروندان در حفظ فضای سبز و زیباسازی محیط به این جشنواره ارسال شده است.

شهردار لاهیجان خاطر نشان کرد: آثار منتخب برای اجرا در پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند از شهرهای تهران، اصفهان، دهلران، کرمانشاه، کرج، مریوان، لاهیجان، بروجرد، مسجد سلیمان، اهواز، رشت، سیاهکل، سقز، آستانه اشرفیه، ورامین، ایلام و ملایر هستند.

وی افزود: همچنین در بخش میهمان، اثری ویژه از تهران با موضوع غزه و حوادثاخیر آن حضور دارد که یکی از بخش های مهم این جشنواره است.

شهردار لاهیجان و دبیر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: همکاری مسئولین و شهروندان لاهیجان موجب پر رنگتر شدن این جشنواره در سطح بین المللی خواهد شد.

در ادامه این جلسه ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف اصلی شوراهای شهر پرداختن به امور فرهنگی است که امروزه شوراها از انجام آن غافل شده اند.

وی فعالیت فرهنگی را موجب جذب گردشگر دانست و افزود: کار فرهنگی موجب رونق مالی و اقتصادی برای یک شهر می شود.
ندیمی اعتقاد نداشتن به فرهنگ را بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: اگر می خواهید کاری به دل مردم بنشیند آن را سمعی و بصری کنید.

ندیمی ادامه داد: برای فرهنگ و فرهنگسازی باید هزینه کرد و در مقابل دیگر هزینه های عمرانی این هزینه بسیار نا چیز است.

نماینده مردم شهرهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود گفت: برای شناساندن لاهیجان به تمام نقاط کشور و صرفه جویی در هزینه ها برای جذب گردشگر، این هزینه در مقابل سودهایی که به همراه دارد بسیار ناچیز است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان نسبت به سال گذشته، از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

فخر موسوی افزود: بیش از ۱۰۰ اجرا از ۲۳ نمایش در زمان برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در ده نقطه شهر لاهیجان به اجرا در خواهد آمد.

همچنین در پایان این نشست خیابانی، از پوستر و سایت پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان رونمایی شد.

این جشنواره در ۳ الی ۶ شهریور ماه سال جاری در سطح شهر لاهیجان و در ۱۰ نقطه طبق جدول زمان بندی برگزار می‌شود.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز