خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اجتماعی اوقاف کشور خبر داد؛

جلوگیری از موازی کاری ۶۰ هزار مسجد و ۲۰ هزار حسینه در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۰۱

پس از وزارت نفت بیشترین درآمدها برای سازمان اوقاف است لذا در این سامانه هزینه‌های موقوفات نظیر ۴۰ درصد عمرانی، ‌ ۲۰ درصد فرهنگی و ۴۰ درصد حقوق و مزایا ثبت می‌شود. ‌

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال در پنجمین دوره برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی، ۱۲۷ هزار نفر در کشور ‌ثبت‌ نام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، حمید عسگری ‌در اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی که در شبستان حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به پراکندگی بقاع متبرکه در کشور، اظهار کرد: استان فارس با بیش از هزار و ۴۰۰ بقعه بیشترین بقاع و استان سیستان بلوچستان با ۷ بقعه متبرکه کمترین بقاع متبرکه را دارد.

وی با تشریح دلایل مهاجرت امامزادگان تصریح کرد: وقتی پس از واقعه کربلا اصحاب امام به امام سجاد(ع) مراجعه کردند، ایشان فرمودند به سرزمین عجم بروید چراکه ایرانیان ‌مردمانی مهمان‌نوازند.

این مسئول افزود: اکنون در کشورمان ۸ هزار و ۵۱ بقاع متبرکه و امامزاده واجب‌التعظیم و ۳۳ پیامبر الهی وجود دارد که توسط ۲۵ هزار هیئت امنا اداره می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه امسال در پنجمین دوره برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی، ۱۲۷ هزار نفر در کشور در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ‌ ادامه داد: بیشترین ثبت‌نام کنندگان این طرح متعلق به دانش‌آموزان پایه ابتدایی می‌باشد که ۵۰ هزار نفر بوده است.

عسگری اظهار کرد: ‌ در بخش اجتماعی سازمان با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات به هدفمندی هزینه امور موقوفات کمک شایانی شد و پس از وزارت نفت بیشترین درآمدها برای سازمان اوقاف است لذا در این سامانه هزینه‌های موقوفات نظیر ۴۰ درصد عمرانی، ‌ ۲۰ درصد فرهنگی و ۴۰ درصد حقوق و مزایا ثبت می‌شود. ‌
وی با بیان اینکه ۹ کارگروه وی‍ژه در حوزه اجتماعی سازمان اوقاف تشکیل شده است، تصریح کرد: اطعام یک و نیم میلیون نفر در ایام ماه مبارک رمضان، ‌ اجرای دومین طرح مهر تحصیلی در ۱۳ شهریور ماه سالجاری، طرح پیوند آسمانی که سال گذشته بیش از ۱۰ زوج جوان تحت پوشش این طرح ازدواج کردند، طرح مهر تندرستی، طرح زائران حرم رضوی که در قالب این طرح هزار نفر که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، ‌ اعزام می‌شوند و همچنن‌ اعزام ۲۰۰ نفر از سالمندان بالای چهل سال به عتبات عالیات از جمله فعالیت‌های این کارگروه است.
عسگری اضافه کرد: جنگ فرهنگی علیه ایران آغاز شده است، ‌ آنان می‌دانند که قدرت شیعه دست رهبران مذهبی و روحانیون است لذا برای مهار فرهنگ شهادت طلبی از اتاق‌های فکر در این زمینه بهره‌ می‌‌گیرند، محتوای کارهای فرهنگی ناب از غدیر شروع شده و در نهایت به طریقت امام زمان(عج) ختم می‌شود لذا ما باید برای ظهور امام عصر باید مقدماتی را فراهم کنیم که مستلزم تعریف سبک زندگی اسلامی است.
مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: ۶۰ هزار مسجد و ۲۰ هزار حسینه در کشور وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود چرا که مساجدی در اطراف بقعه متبرکه وجود دارد که در برخی ایام دو برنامه همزمان در مسجد و بقعه برگزار می‌شود که تضاد دارد در حالی که بقعه و مسجد برای همه است، لذا پس از تعیین تکلیف نام سازمان اوقاف و امور خیریه به سازمان اوقاف و مساجد و امور خیریه تغییر پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز