خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار گیلان؛

کارگروه حمایت از تولید در گیلان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۸۳

با توجه به اهمیت اتمام طرح های صنعتی نیمه تمام، ضرورت دارد جهت اتمام این طرح ها جدیت و تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

برای اولین بار در سطح کشور و به دستور استاندار گیلان اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید با ضرورت حضور مدیران دستگاه های مرتبط با تولید و صنعت تشکیل شد.

به منظور شناسایی مشکلات و موانع تولید و حمایت از صنعت استان، اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید، ظهر امروز با حضور معاون برنامه ریزی استانداری گیلان، مدیران و رؤسای سازمان های مرتبط با امر تولید، نمایندگان بانک های استان و جمع کثیری از مدیران واحدهای تولیدی شهرصنعتی رشت در سالن اجتماعات مجتمع فولاد گیلان واقع در شهرصنعتی رشت برگزار شد.

معاون برنامه ریزی استانداری گیلان با اشاره به تأکید استاندار بر لزوم پشتیبانی از صنعت و تولید گفت: کارگروه حمایت از تولید به دستور استاندار محترم گیلان و برای اولین بار در سطح استان ها تشکیل شده و هدف آن بررسی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است.

محمدحسین اصغریان تقویت اشتغال و رفع مشکل بیکاری و ارائه راهکارهای خروج از رکود اقتصادی را از جمله مهم ترین اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: کارگروه حمایت از تولید به منظور رسیدگی جزء به جزء مشکلات واحدهای صنعتی تشکیل شده و این کارگروه در تمامی شهرستان های استان به صورت دوره ای تشکیل جلسه خواهد داد.

علی منتظری با اشاره به شناسایی بیش از ۱۱۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در گیلان گفت: برای اتمام این طرح های صنعتی در مجموع بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که با اتمام و بهره برداری از آنها در سالهای آتی برای بیش از ۴۲ هزار نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از نیمی از طرح های صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد می باشند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت اتمام طرح های صنعتی نیمه تمام، ضرورت دارد جهت اتمام این طرح ها جدیت و تلاش ویژه ای صورت گیرد.

وی کمک به تکمیل و اتمام طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی استان را از جمله مهم ترین اهداف کارگروه حمایت از تولید در استان عنوان کرد.

منتظری همچنین از مصوبات اجرایی این کارگروه خبر داد و افزود: استمهال بدهی های بانکی، تأمین سرمایه در گردش، تأمین اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه تمام و کمک به تأمین ضمانت نامه بانکی و وثایق بانکی و حل مسایل مرتبط با امور مالیاتی و ارزش افزوده را از جمله مهم ترین مصوبات این کارگروه عنوان کرد و افزود: مصوبات این کارگروه لازم اجرا است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به عنوان دبیر این کارگروه اجرای مصوبات را پیگیری می کند.

این کارگروه به منظور رسیدگی به مشکلات تولید به طور مستمر با حضور مدیران دستگاه های مرتبط با تولید و نمایندگان بانک ها در تمامی شهرستان های استان، با مدیران واحدهای تولیدی تشکیل جلسه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز