خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت روز دریای خزر در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۷۵

این جشنواره به مناسبت ۲۱ مرداد روز منطقه ای دریای خزر از سوی تشکلهای مردم نهاد حامی محیط زیست و با همکاری اداره کل محیط زیست استان گیلان و معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان در طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

روز جهانی دریای خزر با برگزاری «جشنواره روز دریای خزر» با مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی و حضور سازمان‌های مردم نهاد(NGO) گیلان سه شنبه ۲۱ مرداد در نوار ساحلی منطقه آزاد، گرامی داشته شد.

به گزارش ایلنا از انزلی، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، پروین فرشچی، معاون سازمان محیط زیست کشور و محمد رضا برجی، مدیرکل محیط زیست گیلان در جریان بازدید از جشنواره روز منطقه‌ای دریای خزر، ضمن تأکید بر اهمیت توسعه همکاریهای دو سازمان در خصوص حفاظت از دریای خزر بر لزوم گسترش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حفاظت از محیط زیست این دریا در کنار اجرای طرحهای توسعه‌ای تصریح شد.

برپایی اکوموزه دریای خزر در قالب تونل دریای خزر، که مشتمل بر پاک سازی نمادین ساحل دریای خزر، معرفی زیستگاههای گونه‌های گیاهی، جانوری کشورهای حاشیه دریای خزر، تشریح آلاینده‌های زیست محیطی از سوی فعالان زیست محیطی به گردشگران و نمایش پسماندهای صنعتی و اثرات مخرب فعالیتهای انسان‌ها بر روی منابع آبی دریای خزر بهمراه عرضه بروشور، تراکت، فیلم و بنرهای مربوط به زیست بوم بزرگ‌ترین دریاچه جهان، از بخشهای مختلف این جشنواره بود.

بنا به این گزارش معرفی اهمیت تأثیر عوامل انسانی بر محیط زیست و اهمیت حفظ حیات جانوری - دریایی این دریا که محل اتصال پنج کشور حاشیه دریای خزر و زمینه ساز اصلی توسعه همکاریهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی این دولت‌ها است، از مهم‌ترین دلایل برگزاری جشنواره روز منطقه‌ای دریای خزر بود.

این جشنواره به مناسبت ۲۱ مرداد روز منطقه‌ای دریای خزر از سوی تشکلهای مردم نهاد حامی محیط زیست و با همکاری اداره کل محیط زیست استان گیلان و معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان در طرح ساحلی منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در تاریخ روز ۲۱ مرداد ۱۳۸۵(۱۲ آگوست ۲۰۰۸) کنوانسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر(کنوانسیون تهران) که از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل(UNEP) به عنوان روز دریای خزر(کاسپین) نامگذاری و برای کشورهای حاشیه دریای خزر لازم الاجراء شده، به عنوان روز منطقه‌ای دریای کاسپین نامگذاری شده که هر ساله برنامه‌های متنوعی با هدف آگاهی درخصوص اهمیت حفاظت از تنوع زیستی، مسائل و مشکلات زیست محیطی دریای خزر تدارک دیده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز