خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی ژاپن برای احیاء تالاب بین‌المللی انزلی

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۶۰

در این بازدیدها ژاپنی ها از اجرای طرح‌های زیست محیطی احیاء تالاب و جلب مشارکت‌ها و همکاری‌های مردمی گزارش‌های مفیدی را ارائه کردند.

استاندار گیلان که به دعوت رسمی سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن، جایکا، به همراه هیئتی از سازمان حفاظت محیط زیست، در این کشور حضور دارد از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومانی ژاپن برای احیاء تالاب بین المللی بندر انزلی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با بیان اینکه با هدف افزایش همکاری‌های دوطرف در زمینه مدیریت پسماند و احیاء تالاب بین المللی بندر انزلی به همراه هیئتی از معاونین و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست به این کشور سفر کرده است، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با جایکا، این سازمان ۱۰ میلیارد تومان، استانداری گیلان ۱۰ میلیارد تومان و سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز ۵ میلیارد تومان برای احیاء تالاب بین المللی بندر انزلی هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه اجرای فاز دوم پروژهٔ مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با جایکا در آذر ماه سال گذشته در رشت گفت: دولت تدبیر و امید عزم جدی برای پشتیبانی مالی و اجرایی برای احیاء تالاب بندر انزلی دارد و ژاپنی‌ها نیز در زمینه‌های فنی با تمرکز بر ۳ محور مدیریت پسماند‌ها، فاضلاب‌ها و رسوبات درتالاب فعالیت خواهند کرد.

استاندار گیلان با اشاره به بازدیدهای انجام شده از شهر «شیگا» و دریاچهٔ «بی‌با» ژاپن که مشابهت‌های بسیار زیادی با بندر انزلی دارند گفت: در این بازدید‌ها ژاپنی‌ها از اجرای طرح‌های زیست محیطی احیاء تالاب و جلب مشارکت‌ها و همکاری‌های مردمی گزارش‌های مفیدی را ارائه کردند.

وی با اشاره به اهمیت بالای تالاب انزلی برای کشور از لحاظ کنوانسیون‌های بین المللی و استان گیلان به لحاظ تأمین آب کشاورزی، منبع تأمین پروتئین از طریق شکار و صید، جلوگیری از خسارات سیل، جاذبه‌های گردشگری و زیستگاه پرندگان مهاجر گفت: متأسفانه در دهه‌های گذشته به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از حوضه‌های بالادستی، فرسایش منابع، قطع درختان، آلودگی ناشی از فاضلاب‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی انتقال رسوبات، پسماند‌ها و زباله‌ها دچار زوال تدریجی شده است که عزم دولت تدبیر بر نجات این تالاب است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش استفاده از تجارب ارزشمند ژاپن در مدیریت پسماند و جمع آوری زباله را از اهداف دیگر این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر از مراکز پاکسازی، دفع و پردازش پسماند، کارخانه‌های زباله سوز نیز بازدید شد تا در نشست‌هایی که با مقامات عالی رتبهٔ سازمان حفاظت محیط زیست ژاپن برگزار می‌کنیم در زمینهٔ استفاده از این تجارب مذاکره شود.

استاندار گیلان فردا در پایان سفر سه روزه به ژاپن، عازم گیلان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز