خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گیلان؛

خیرین بهترین ظرفیت برای مشارکت در پیشگیری از اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۰۴

گونه‌های متنوع مواد مخدر صنعتی و سنتی، با ارائه نمایشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌ها باید به تمامی اقشار جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان شناسانده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به عزم جهانی برای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اهمیت مبارزه با مواد مخدر و نقشی که در شرایط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی دارد امری بسیار مهم و خطیر است.
علی اکبر پوراوزان با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر شهروندان جامعه نگران مواد مخدر هستند، اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر آسیب بزرگی است که نباید اجازه دهیم جامعه را تهدید کند و اگر موضوع مبارزه مواد مخدر و پیشگیری از آن به پدیده اجتماعی تبدیل شود موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکثر معتادان را افراد متاهل تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: فرزندان خانواده معتاد در محیطی پرورش می‌یابند که اگر به آن‌ها توجه نشود، ممکن است مسیر والدین را بروند.
این مسئول با تاکید بر اینکه بهترین راه مبارزه پیشگیری است، تصریح کرد: موضوع پیشگیری و سیاست اجتماعی کردن باید در اولویت کاری نهاد‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه بسیاری از افراد که دچار اعتیاد به مواد مخدر شده‌اند به دلیل عدم شناخت از عواقب آن بوده است، خاطرنشان کرد: گونه‌های متنوع مواد مخدر صنعتی و سنتی، با ارائه نمایشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌ها باید به تمامی اقشار جامعه و به ویژه جوانان و نوجوانان شناسانده شود.
پوراوزان با تاکید بر لزوم تداوم روش‌های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از اعتیاد به موا مخدر، گفت: ‌‌ همان گونه که دغدغه کلاس‌های آموزشی و اوقات فراغت در ذهن و باور مردم و خانواده هاست، این دغدغه نیز باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد چند برابر شود.
وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن پیشگیری از سوء مصرف مواد، اظهار کرد: در بیماری اعتیاد مبارزه با موادمخدر، درمان و نگهداری معتادان و همچنین معایب مربوط به روش‌های درمان و سم‌زدایی هزینه‌های بسیار بالایی دارد.
این مسئول با اشاره به مشهود بودن ضرر و زیان‌های. مصرف ‏مواد مخدر در سطح ملی، اظهار کرد: در بررسی مسایل اقتصادی شاهد هستیم که مصرف مواد مخدر ‏بر اقتصاد کلان و تولید ناخالص ملی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه معتادان بسیاری در استان موفق به ترک اعتیاد شده و به عرصه کار و اجتماع برگشته‌اند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بدانند نحوه برخورد با معتادان اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد چرا که برخورد قهری با معتاد کارساز نیست.
پوراوزان نقش خیرین و کارآفرینان را در ایجاد اشتغال بهبودیافتگان حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: خیرین نگاه ویژه‌ای به مقوله اعتیاد و اعتماد کامل به این امر داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید در مردم انگیزه لازم برای مشارکت ایجاد شود، اظهار کرد: خیرین بهترین ظرفیت برای مشارکت در عرصه پیشگیری از اعتیاد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز