خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت؛

حق الزحمه پوشش اخبار رسانه‌ای اجلاس شوراهای کلانشهرها پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۹۱

چرا حق خبرنگاران را که بابت آن زحمت کشیده‌اند پرداخت نمی‌کنید؟ بهرحال آنان به وظیفه خود عمل کرده‌اند و شورا هم باید به وعده‌ای که در انتهای کنفراس خبری اجلاس به نشریات و خبرنگاران داده است عمل کند.

محمد حسین واثق کارگر نیا، دومین ناطق پیش از دستور در پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی کلانشهررشت ضمن عرض تسلیت شهادت امام اول شیعیان، حضرت علی(ع) به محبان آن حضرت گفت: حضرت علی(ع) الگو و اسوه عدالت و تقوا در تاریخ اسلام است و همه ما باید بتوانیم با پیروی از رفتار و منش آن حضرت، مسئولیتهای سنگینی را که شیعه علی بودن بر دوش انسان می گذارد را جامه عمل بپوشانیم.
به گزارش ایلنا از رشت، وی با اشاره به خطبه بیست و ششم نهج البلاغه که در خصوص جلوگیری از اسراف در آن سفارش شده است اظهار داشت: مالی به غیر مستحق و به اسراف صرف شود به ناحق صرف شده است و در دنیا موجب خسران و در آخرت نیز عواقبی را به دنبال خواهد داشت.
کارگرنیا با اشاره به نقد خود پیرامون هزینه های اجلاس دو روزه روسای شوراها که در رشت برگزار شده بود گفت: اینجانب گله مندی خود را از برگزاری این اجلاس و هزینه هایی که در آن زمینه صرف شد بیان کردم و منظور اصلی بنده عدم نظارت بر نحوه انجام هزینه ها، خرجهای بی حساب و غیر لازم و تقاضای رسیدگی جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی به اعضای شورا بوده است.
وی افزود: جا دارد که از آقای باقری خطیبانی، معاون بازرسی شورا، که تاکید به اصل مشورت با همه اعضا داشته اند و در مجموع هزینه های انجام شده را تایید کرده و اعلام کرده اند که این هزینه های بررسی شده و خرج شده است تشکر کنم. این عضو شورا ادامه داد: اینجانب لازم دانستم که با مستندات بیشتر و دقیقتر مطالبی را به عرض ریاست شورا در این خصوص برسانم:
۱ - جناب آقای جمشیدی عنوان کرده بودید که «هیچ نشریه ای بابت گزارش این اجلاس مبلغی را از شورا دریافت نکرده و نخواهد کرد» سوال بنده این است که آقای رییس، چرا حق خبرنگاران را که بابت آن زحمت کشیده اند نمی خواهید پرداخت کنید؟ بهرحال آنان به وظیفه خود عمل کرده اند و شورا هم باید به وعده ای که در انتهای کنفراس خبری اجلاس به نشریات و خبرنگاران داده است عمل کند.
۲ - عنوان کردید پرسنل شهرداری رشت بابت فعالیت ها و تلاش‌های شبانه روزی برای برگزاری اجلاس، ریالی دریافت نکرده اند! بله فعلا وجهی به جهت کمبود نقدینگی که شهرداری را سخت گرفتار کرده است، پرداخت نشده، ولی درخواست آن کتباً توسط مدیر اجرایی برگزاری اجلاس با ذکر اسامی ۳۹ نفر از پرسنل شورا و شهرداری جمعاً به مبلغ هفده میلیون و هشتصد هزار تومان با دستوری که جنابعالی ذیل آن مقرر کرده اید جهت مساعدت برای پرداخت، تحویل مالی شهرداری شده است.
۳ - اعلام کردید که ناچار شدیم با تجهیز سالن شهرداری و خرید ملزومات لازم برای برگزاری این اجلاس هزینه کنیم، نباید کارهای خوب را نادیده گرفت ولی آیا این هزینه هایی که از طریق فاکتور تحویلی به کارپردازی لحاظ شده است صرف خرید همین تعداد ملزومات شده است.
کارگرنیا افزود: سوال من از ریاست محترم شورا این است که چرا گزارشات به طور صحیح به اطلاع اعضای شورا رسانده نمی‌شود؟ بنده برابر حق قانونی خود به عنوان عضو شورا، تقاضا کردم هزینه های مربوط به اجلاس بررسی شود، ولی تا کنون هیچ اقدام جدی صورت نگرفت و اینجانب متهم به بزرگنمایی و نادیده گرفتن زحمات مجموعه شورا و شهرداری و دادن اطلاعات ناقص جهت تشویش اذهان عمومی به رسانه ها محکوم شده ام!
این عضو شورای شهر اضافه کرد: از ریاست شورا تقاضا دارم که تیمی را جهت بررسی موضوع متشکل از اعضای شورای شهر با تعیین زمان و شفاف سازی موضوع در زمینه تخلفات صورت گرفته معین کنند تا برخورد لازم نیز با متخلفین اعمال شود.
رضا جمشیدی چناری در پاسخ به سوالات واثق کارگر نیا گفت: ضمن تقدیر از دقت نظر جنابعالی، امیدوارم که این اعدادی که ذکر نمودید با توجه به مستندات باشد و فکر می کنم که جنابعالی بنده و آقای کاظمی را به جهت برگزاری اجلاس مورد تذکر و تنبیه قرار داده اید.
وی اضافه کرد: رسیدگی به این امور بر عهده جنابعالی و معاون بازرسی شورا آقای باقری گذاشته می شود تا این سوالات مطروحه را از شهردارشهر رشت بپرسید و از وی برای این مبالغی که هزینه شده است توضیح بخواهید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز