خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت؛

پروژه‌های در دست اقدام شهرداری رشت بی‌سابقه است / لزوم حمایت جدی از مدیریت اجرایی شهرداری

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۷۵

طرح‌ها و پروژه‌هایی که هم اکنون در سطح شهر رشت با مدیریت اجرایی شهرداری رشت در دست اجراست نیز قابل توجه است و نباید به سادگی از کنار آنها بگذریم.

سید رضا موسوی روزان، عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت به عنوان اولین ناطق قبل از دستور، ضمن تسلیت شهادت مولی متقیان به همه شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت اظهار داشت: این روز‌ها موضوع انتقاد از خود درشورای اسلامی کلانشهر رشت بیش از آنچه که باید پررنگ شده است، خصوصا بعضی از تیترهای نشریات، عملکرد یکساله شورا را زیر سوال می‌برد.
به گزارش ایلنا از رشت، وی افزود: صحبت‌هایی که برخی از دوستان شورا مطرح می‌کنند موید این موضوع است که شورای شهر باید فعال‌تر از گذشته در صحنه باشد و به مشکلات اساسی مردم رشت توجه و عنایت بیشتری داشته باشد.
موسوی روزان با بیان این مطلب که انتقاد بجا همواره سازنده است و باید در جهت رشد و بالندگی هر مجموعه‌ای بکار گرفته شود گفت: در جلسه گذشته آقای حاجی‌پور موارد بسیار خوبی را مطرح کردند که از طریق مطبوعات و خبرگزار‌ها زیاد مورد توجه قرار نگرفت و امروز اینجانب به شکل کاملتری این موارد را عرض می‌کنم.
وی تاکید کرد: مباحثسنگینی از شروع کار شورای اسلامی دوره چهارم در جلسات مکرر و طولانی مطرح شد که باعثنقاط قوت فعالیت‌های شورا است.

روزان اضافه کرد: بخش بزرگی از مدیریت باثبات امروز در مجموعه شهرداری و مدیران و پرسنل آن از هدایت و نظارت دقیق شورای اسلامی شهر رشت حاصل شده است که آن مجموعه را به سمت ثبات، تحرک و انسجامی بیشتر سوق می‌دهد.
این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه باید با تعامل مشکلات بدنه شهرداری را به حداقل برسانیم تصریح کرد: شورای اسلامی کلانشهر رشت در جامعه مدیریتی استان و مدیریت شهری حضور بسیار خوبی دارد و این حضور باید با همفکری و مشارکت که لازمه کار شورا است بیش از پیش جلوه یابد.
وی خاطر نشان کرد: طرح‌ها و پروژه‌هایی که هم اکنون در سطح شهر رشت با مدیریت اجرایی شهرداری رشت در دست اجراست نیز قابل توجه است و نباید به سادگی از کنار آن‌ها بگذریم.
موسوی روزان افزود: ۲۴ پروژه پیاده رو سازی، جدول گذاری، نصب کفپوش در خیابان‌های مختلف شهر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصد، ساخت سرویس‌های بهداشتی، آسفالت سطح خیابان‌های شهر که در شش ماهه دوم سال ۹۲ همزمان با شروع بکار شورای چهارم ۱۲۸ هزار متر مربع و در چهار ماهه اول سالجاری، ۱۳۵ هزار متر مربع انجام شده است و در آینده نزدیک نیز در ۲۶ نقطه شهر، ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت خواهد شد.
وی اذعان داشت: عملیات دیواره سازی رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب در هفت نقطه، عملیات اجرای پل عابر پیاده دو مورد، عملیات جمع آوری روان آب‌های سطحی به تعداد ۱۰ پروژه، لایروبی ۲۳ کیلومتر رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و کارهای مطالعاتی آن‌ها از اعم پروژه‌هایی است که توسط شهرداری رشت در دست اجراست.
موسوی روزان با بیان این مطلب که ساختار شورای شهر قانونگذاری و نظارتی است و شهرداری بازوی اجرایی شورا ست، اظهار داشت: عملکرد شهرداری یعنی اجرای مصوباتی که شورا مقرر کرده است و این موارد نیز در بودجه سال ذکر شده و محقق می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: شورا و شهرداری باید بتوانند با همکاری یکدیگر فعالیت‌های چشمگیری را برای شهر انجام دهند و در این خصوص نیز مردم انتظار بالایی دارند. این عضو شورای شهر با اشاره به برخی از آسیب‌هایی که مجموعه شورا را تهدید می‌کند گفت: دستهایی در بیرون شورا در صدد جدا کردن و تفرقه بین اعضای شورا هستند تا به وظایف شورا خلل وارد کنند و ما اعضای شورا نباید اجازه دهیم که این دست‌های پنهان برای منافع خود، منافع مردم را به خطر بیاندازند.
روزان در خصوص مساله عنوان شده توسط نیکومنش نودهی در جلسه گذشته شورا در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره موسیقی و اجرای آن در منطقه آزاد انزلی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت عنوان کرد: طبق بررسی‌هایی که اینجانب انجام داده‌ام، انجمن موسیقی اداره ارشاد شهرستان رشت درخواست برگزاری جشنواره موسیقی بومی محلی را در محلات رشت در حدود یکسال پیش مطرح می‌کنند و جلساتی نیز در این خصوص با حضور مدیر کل ارشاد استان تشکیل می‌گردد و مقرر می‌شود در صورت برگزاری منابع مالی آن توسط ارشاد استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری مشترکات تامین شود.
وی افزود: منطقه آزاد انزلی نیز همزمان چنین درخواستی را مطرح می‌کند و هزینه برگزاری این جشنواره را نیز در محدوده منطقه آزاد خود راسا متقبل می‌شود اما تا کنون هیچ جشنواره ا ی نه در رشت و نه در منطقه آزاد برگزار نشده و این امر در حد صورتجلسات باقی مانده است. موسوی روزان در پایان تاکید کرد: نیاز مجموعه شورا و شهرداری همدلی و شفافیت در امور برای پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه شهری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز