خبرگزاری کار ایران

آسفالت ماسوله به ماجلان؛

نهضت آسفالت فومن به راه‌های ییلاقی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۱۶

بازگشایی و آسفالت جاده ماسوله به ماجلان، موجب خارج شدن شهرستان فومن و شهرک ماسوله از بن‌بست است و تحولات خوبی را در بخش‌های گردشگری و اقتصاد خواهد داشت.

اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن، ناصر عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین این شهرستان از روند اجرای پروژه آسفالت ماسوله به ماجلان بازدید کردند.
به گزارش ایلنا از فومن، کل مسیر راه ماسوله به خلخال ۵۵ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان واقع شده که ۴کیلومتر آن درحال آسفالت است و مابقی نیز در دست مرمت است.
اعتبارات لازم برای این پروژه از فصل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است و به غیر آن از معاونت راه‌های روستایی حدود ۳هزار تن قیر و از محل ماده۱۸۰ تبصره۲۱ نیز اعتباراتی به این پروژه تخصیص داده شده است. هم چنین پیمانکار پروژه انتخاب شده و به طور جدی در حال فعالیت است.
راه ارتباطی خلخال به ماسوله به عنوان یک پروژه ملی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و به دلیل حذف شدن ردیف اعتباری ملی این پروژه روند عملیات اجرایی آن به کندی پیش رفته و در مواقعی کاملا متوقف شده است.
توسعه راه‌های ارتباطی منطقه به ویژه راه‌های خلخال با استان گیلان توسعه همه جانبه منطقه و تقویت و تحکیم روابط مردم دو استان همسایه گیلان و اردبیل را به دنبال دارد.
به‌سازی و مرمت راه توریستی ماسوله به خلخال از خواسته‌های مردم استان گیلان بوده و با توجه به اینکه شهرستان خلخال از سال‌های گذشته نسبت به آسفالت این راه در حوزه استحفاظی خود اقدام کرده بود ۱۷ کیلومتر باقیمانده در حوزه استان گیلان نیز در حال اجرا است.
بازگشایی و آسفالت جاده ماسوله به ماجلان موجب خارج شدن شهرستان فومن و شهرک ماسوله از بن‌بست است و تحولات خوبی را در بخش‌های گردشگری و اقتصاد خواهد داشت.
احداثاینجاده گیلان را به استان‌های اردبیل و زنجان در مسیر ماسوله وصل و شهرستان فومن را از بن‌بست خارج می‌کند این در حالی‌ست که ۱۷.۵ کیلومتر از اینجاده در حوزه گیلان واقع شده و ۲۰ کیلومتر آن در حوزه اردبیل است.
براساس حوزه تقسیمات شهرستانی آسفالت و زیرسازی ۱۷ کیلومتر از راه کوهستانی ماسوله به ماجلان در تعهد استان گیلان و شهرستان فومن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز