خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

علم آیت الله محمدی گیلانی همراه با عمل بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۶۰

مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی از پیش از انقلاب یار دیرین و صدیق امام خمینی(ره) به شمار میرفتند و پس از پیروزی انقلاب نیز این روحیه ولایت پذیری را تقویت و استمرار دادند.

استاندار گیلان در حاشیه مراسم تدفین پیکر مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی در شهر مقدس قم گفت: ابعاد مختلف شخصیتی این عالم مجاهد هنوز ناشناخته است.
به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی درحاشیه مراسم تدفین پیکر مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی در شهر مقدس قم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رحلت ایشان ضایعه‌ای اسفناک برای همه گیلانیان و دوستداران انقلاب اسلامی است گفت: این عالم عامل علاوه بر سابقه درخشان مبارزه با رژیم طاغوت، نه تنها در بعد قضا بلکه در بعد عرفان و فلسفه نیز صاحب نظر بوده و علم‌شان را با عمل همراه کرده بودند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مسئولیت‌های آیت الله محمدی گیلانی از جمله ریاست دیوان عالی کشور، دبیری شورای نگهبان، عضو یت مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: خدمات این عالم بزرگوار در پذیرفتن مسولیت‌های خطیر در مناصب قضا از جمله در بدو انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل در استحکام و تثبیت نظام اسلامی نقش تاثیر گذاری داشت.
وی با اشاره به اینکه آیت الله محمدی گیلانی در اجرای عدالت از نزدیک‌ترین افراد خود نیز نمی‌گذشتند گفت: رفتارهای درس آموز ایشان تداعی بخش اجرای عدالت در جامعه بود.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی از پیش از انقلاب یار دیرین و صدیق امام خمینی(ره) به شمار می‌رفتند و پس از پیروزی انقلاب نیز این روحیه ولایت پذیری را تقویت و استمرار دادند.
نجفی با بیان اینکه ابعاد مختلف شخصیتی این عالم مجاهد هنوز ناشناخته است گفت: جامعه ایرانی باید تلاش کند جای خالی چنین شخصیت‌های بزرگی رابا تربیت انسان‌های صالح پرکند تا انقلاب اسلامی به مسیری که در پیش گرفته است با صلابت ادامه دهد.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نسل جوان جامعه با سیر وسلوک زندگی چنین مردان بزرگی آشنا شوند.
هیاتی نیز از سوی دکتر نجفی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر آیت الله محمدی گیلانی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران حضوریافتند و درگذشت ایشان را به خانوادهٔ این یاردیرین انقلاب تسلیت گفتند.
همچنین با پیام تسلیت مشترک نمایندهٔ ولی فقیه در گیلان و استاندار امروز در گیلان عزای عمومی اعلام شده است.
فقیه بزرگوار مرحوم آیت ا… محمد محمدی گیلانی از ۳۱ اردیبهشت امسال به دلیل مشکلات ریوی دریکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد که شامگاه سه شنبه ۱۷ تیر به دیدار حق شتافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز