خبرگزاری کار ایران

با حضور امام جمعه انزلی؛

مراسم شبی با قرآن در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۳۵

عمل به دستورات الهی در ماه مبارک رمضان نه تنها موجبات تزکیه نفس شده بلکه از طریق برگزاری چنین محافلی در طول این ماه، زمینه توسعه فرهنگ اسلامی میان جامعه مسلمین مهیا می شود.

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، مراسم شبی با قرآن کریم از سوی معاونت فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری این سازمان با حضور تعدادی از قاریان و حافظان برتر کشوری و بین المللی در مسجد شهدای روستای حسن رود برگزار شد.
به گزارش ایلنا از انزلی، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم با بیان مزایا و ویژگیهای ماه رمضان برای روزه داران، خواستار توجه بیشتر به ابعاد معنوی این ماه شده و گفت: جایگاه این ماه میان تمامی ادیان با ارزش و مورد توجه خاصی است چراکه به فرموده قرآن کریم این ماه مخصوص مسلمانان نیست بلکه پیش از اسلام نیز بر سایر ادیان واجب شده و تمامی کتب الهی نیز در این ماه بر پیامبران نازل شده است.
وی با قدردانی از سازمان منطقه آزاد انزلی برای برگزاری چنین جلساتی در میان اهالی روستاهای منطقه، برگزاری این جلسات را مایه الفت مردم با این سازمان اعلام کرد و افزود: عمل به دستورات الهی در ماه مبارک رمضان نه تنها موجبات تزکیه نفس شده بلکه از طریق برگزاری چنین محافلی در طول این ماه، زمینه توسعه فرهنگ اسلامی میان جامعه مسلمین مهیا می شود.
سید ضیاءالدین شفیعی، معاون فرهنگی هنری اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، در این محفل قرآنی از برنامه‌های ویژه فرهنگی سازمان متبوع خود برای روستاهای محدوده این منطقه با هدف آشنایی بیشتر نسل جوان با معارف اصیل و غنی ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: حضور در نمازهای جماعت مساجد و محافل قرآنی - فرهنگی، تقدیر از هیأت امنای مساجد و برگزاری محفلهای قرآنی در روستاهای مختلف محدوده منطقه از جمله این برنامه هاست که به منظور ارتباط بیشتر با قشرهای مختلف جامعه بویژه روستاییان گرامی اجراء می شود.
تلاوت مجلسی و حفظ از قرآن کریم توسط قاریان و حافظان برتر کشوری و بین المللی، برگزاری ضیافت افطار با اهالی روستا، اهداء جوائز به کودکان و نوجوانان حاضر در این مراسم و اجرای مسابقه حضوری قرآنی بهمراه اهداء لوح تقدیر به اعضاء هیأت امنای مسجد شهدای روستای حسن رود از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی از دیگر بخشهای این محفل قرآنی بود که با استقبال اهالی این روستا و روستاهای همجوار همراه بود.
گفتنی است معاونین، مدیران و جمعی از پرسنل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز