خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت؛

نهضت آسفالت در رشت تسریع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۴۵

تمامی معابر شهر مورد بازدید میدانی قرار گرفته و ترمیم و یا روکش کامل معابری که به دلیل اجرای پروژه روان آب‌های سطحی کنده کاری شده در اولویت است.

شهردار رشت درچهل و دومین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شورا از خرید ۳۰۰۰ تن قیر برای تهیه آسفالت به منظور روکش، ترمیم ترانشه و آسفالت کامل معابر در نهضت آسفالت شهرداری در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایلنا از رشت، محمد ابراهیم خلیلی ضمن قدردانی از حمایت رئیس و اعضای شورای شهر در این راستا گفت: مشکل عمده شهرداری خرید قیر بود زیرا به دلیل عدم تحقق اعتبار لازم در کد مربوطه مشکل داشتیم که خوشبختانه با حمایت‌های رئیس محترم شورا در به اجرا گذاشتن ضمانت بانکی، در حال حاضر ۳۰۰۰ تن قیر لازم برای ۶ ماهه اول سال خریداری شده و قرار است هزینه آن بعدا پرداخت شود.
وی افزود: شرکت نفت پاسارگاد موافقت کرده تا قیمت تمام شده قیر به نرخ زمان خرید محاسبه شود و با ضمانت نامه بانکی فرآهم شده نیز خرید قیر در ۶ ماهه دوم سال نیز تداوم می‌یابد.
شهردار رشت تصریح کرد: با اعتماد ایجاد شده با شرکت تولید کننده قیر، دو کارخانه آسفالت شهرداری، آسفالت لازم برای نهضت آسفالت را تامین خواهد کرد.
خلیلی افزود: تمامی معابر شهر مورد بازدید میدانی قرار گرفته و ترمیم و یا روکش کامل معابری که به دلیل اجرای پروژه روان آب‌های سطحی کنده کاری شده است؛ در اولویت است.
وی ضمن تقدیر از ریاست شورا بابت هماهنگی‌های لازم در اجرای ضمانت بانکی، برای تهیه قیر و اخذ مجوز لازم از اداره کل محیط زیست و اداره صنعت و معدن، از آسفالت کامل برخی معابر خبر داد و افزود: تولید آسفالت نیاز به مجوز لازم از ادارات مربوطه دارد که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی استانداری، مجوز اخذ شده و مشکلی در اجرا نخواهیم داشت.
خلیلی ابراز کرد: بررسی‌های فنی نشان می‌دهد مشکل برخی معابر با روکش و ترمیم ترانشه حل نمی‌شود و لازم است سطوح قبلی بطور کامل تراشیده شده و از نو آسفالت شود.
شهردار رشت در جمع اعضای شورای شهر ابراز کرد: انجام پروژه نهضت آسفالت به منظور کاهش هزینه‌ها به تمامی از سوی سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود و تلاش داریم با نظارت‌های دقیق کار با کیفیت انجام شود.
عباس صابر، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا در جمع خبرنگاران گفت: عمده‌ترین پروژه در حال انجام در شهرداری، نهضت آسفالت معابر کل شهر است و امسال نیز بودجه قابل توجهی برای این مهم تخصیص یافته است.
وی افزود: با توجه به قیر تهیه شده برای آسفالت لازم در معابر، از شهردار محترم دعوت کردیم تا در نشست امروز حاضر شوند تا اقدامات انجام شده در نهضت آسفالت را توضیح دهند و هرجا لازم است اعضای شورا نیز به مجموعه شهرداری کمک کنند تا کار با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران، ضمن انتقاد از وضعیت ترمیم نوارهای حفاری در سطح شهر گفت: به لحاظ فنی ترمیم‌های صورت گرفته اصولی نیست و درشان شهروندان نیست که دو سوی لایه قدیم و جدید آسفالت شده در نوارهای حفاری، هم تراز نباشد.
صابر از عدم نظارت صحیح بر پروژه آسفالت ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد: لازم است ناظران سازمان عمران در تمامی مراحل اعم از تولید آسفالت، پخش و اجرا، نظارت کافی داشته باشند تا این پروژه با کیفیت انجام شود.
آرش امیرلو مدیر عامل سازمان عمران شهرداری نیز در این باره گفت: برخی معابر نظیر بلوار دفاع مقدس و سبزه میدان که از سال گذشته حفاری شده‌اند؛ در اولویت قرار دارند و برخی معابر فرعی نیز تاکنون آسفالت نشده و نیاز به زیرسازی دارد.
مدیرعامل سازمان عمران، ترافیک شهر را عمده‌ترین مشکل در اجرای صحیح آسفالت خواند و افزود: ناچاریم برخی معابر را ببندیم و همچنین در زمان فعالیت ماشیین آلات سازمان عمران، ترافیک برخی معابر سنگین‌تر خواهد شد.
وی ابراز کرد: سازمان عمران دو دستگاه آسفالت تراش دارد و کارخانه آسفالت شهرداری این قابلیت را دارد تا روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن آسفالت در روز تولید کند اما به دلیل انجام کار کیفی بنا داریم روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن آسفالت تولید کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز