خبرگزاری کار ایران

استاندار در نشست با مجمع نمایندگان گیلان:

تقویت گردشگری، کشاورزی و احیای صنایع رها شده در دستور کار جدی استان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۲۸

با وحدت بیشتر مسئولین و نمایندگان می توانیم هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات گیلان گام برداریم.

استاندار گیلان ظهر دیروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان گفت: طرح آمایش سرزمینی تا سه ماه آینده پایان می‌یابد.
به گزارش ایلنا از رشت؛ محمد علی نجفی با بیان اینکه در تدوین آمایش سرزمینی باید جایگاه استان در بخش‌های مختلف دیده شود، افزود: کار تدوین این برنامه از مدتی قبل آغاز شده و حداکثر تا دو سه ماه آینده به پایان خواهد رسید و در این زمینه جز استانهای پیشرو کشور هسیتم.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: از نمایندگان استان می‌خواهم تا با نظرات خود در جهت جایگاه مناسب گیلان در این برنامه همه تلاش خود را بکار گیرند.
استاندار گیلان با اشاره به وحدت و همدلی بین قوای سه گانه در گیلان افزود: نباید مباحثمربوط به توسعه استان مسائل درگیر مسائل سیاسی شود و مسئولین و نمایندگان نیز در مسیر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر گیلان باهم همکاری و وحدت دارند.
نجفی بااشاره به مشکلات آفت مگس زیتون و خسارت‌های این بخش گفت: برای مبارزه با مگس زیتون اعتبارات خوبی از سوی استان اختصاص یافته است، اما برای از بین رفتن کامل آن نیازمند بودجه‌های ملی هستیم.
وی به مشکل کم آبی استان اشاره کرد و افزود: با مدیریت خوب مسئولین و همکاری موثر نمایندگان و مردم توانستیم بحران آب در برنج را پشت سربگذاریم.
استاندار گیلان با تأکید براینکه باید سواحل دریا تقویت شوند اظهار داشت: باید همه تلاشمان را بکار بگیریم تا با مدیریت صحیح و جذب بیشتر اعتبارات ملی دربخش سواحل بتوانیم شاهد افزایش کیفیت این مناطق جذب بیشتر گردشگران و اشتغالزایی بیشتر باشم.
نجفی همچنین با انتقاد از قیمت پیله ابریشم گفت: از وزارت جهاد کشاورزی می‌خواهیم اهتمام ویژه‌ای در حل مشکلات ابریشم داشته باشد.
استاندار گیلان همچنین به جلسه هفته گذشته مشترک استانداران سراسر کشور هیأت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت گردشگری، کشاورزی، احیای صنایع‌‌ رها شده، تعریف ۳ طرح مهم در هراستان و تفویض برخی اختیارات به استانداران از جمله مباحثی بود که که در این نشست مورد بحثو تبادل نظر قرار گرفت.
خصوصی رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه دغدغه نمایندگان و استاندار توسعه هرچه بیشتر استان است گفت: با وحدت بیشتر مسئولین و نمایندگان می‌توانیم هرچه بیشتر در جهت حل مشکلات گیلان گام برداریم.
وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در منطقه آزاد انزلی در تقویت اقتصاد و اشتغال استان افزود: باید تلاش شود حضور بخش خصوصی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای گیلان بیشتر تقویت شود.
خصوصی ادامه داد: نمایندگان درپیگیری مسائل و مشکلات گیلان در دستگاه‌های ملی یار وپشتیبان استاندار هستند.
همچنین در این نشست که حکیمی نماینده مردم رودبار، رهبری املشی نماینده مردم رودسر و املش، قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه، خسته بند نماینده مردم بندر انزلی، لاهوتی نماینده مردم لنگرود و کوچکی‌نژاد و تأمینی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و معاونان برنامه ریزی و عمرانی استاندار حضور داشتند، در مورد مشارکت بیشتر نمایندگان در کمیته‌های تخصصی شورای برنامه ریزی استان، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، رفع موانع سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی پرداخت به موقع برگ سبزچای، مبارزه بامگس زیتون، احیای ابریشم، ایجاد شهرک گلخانه‌ای و تقویت بیشتر بخش شیلات بحثو گفتگو شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز