خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشنواره بومی محلی در برن رضوانشهر و سوباتان تالش

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۶۲

این جشنواره با اجرای بازیهای بومی محلی(کشتی گیله مردی، قیش بازی، طناب کشی، لافند بازی، سوارکاری، والیبال و دوی کوهستان)، موسیقی و ساز و سورنای محلی، نمایش آیینی، مراسم عروس بران و نمایشگاه سوغات برگزار شده است.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز سفرهای تابستانی بیست و دومین جشنواره بومی محلی روستای برن رضوانشهر با حضور نماینده مردم شهرستانهای تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، بخشداران مرکزی و پره سر، جمعی از مسئولین ادارات و حضور گسترده مردم در طبیعت زیبای ییلاقی و روستای برن برگزار شد.


به گزارش ایلنا از رشت، مسئول نمایندگی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رضوانشهر هدف از برگزاری این جشنواره را احیا و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ شهرستان و منطقه، معرفی جاذبه های گردشگری و نیز ایجاد فضایی شاد و دل انگیز در بین مردم و غنی سازی اوغات فراغت مسافران و گردشگران عنوان کرد.


منصور هادی پور اظهار داشت: این جشنواره با اجرای بازیهای بومی محلی(کشتی گیله مردی، قیش بازی، طناب کشی، لافند بازی، سوارکاری، والیبال و دوی کوهستان)، موسیقی و ساز و سورنای محلی، نمایش آیینی، مراسم عروس بران و نمایشگاه سوغات برگزار شده است.


در ادامه مسئول نمایندگی میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش گفت: این جشنواره باهمکاری نمایندگی میراثفرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان تالش، بخشداری، شورای اسلامی و شهرداری لیسار و اداره ورزش و جوانان در ییلاق زیبای سوباتان برگزار شد.


کاظمی اظهار داشت: اجرای موسیقی سنتی و بازیهای بومی از جمله کمربند بازی، طناب کشی، لافند بازی و سوارکاریاز برنامه های برگزار شده در این جشنواره بوده است.


وی افزود: در پایان مراسم به نفرات و تیمهای برترجوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز