خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان

تولیدات فرهنگی باید متناسب با ذائقه جامعه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۳۳

دستگاههای فرهنگی استان باید دارای برنامه مشخصی برای سیاستگذاری ها باشند و صرفاً بودجه ای بگیرند و برنامه ای تولید کنند که بازار عرضه آن وجود نداشته و یا متناسب با ذائقه جامعه نباشد، کار به جایی نمی برد.

سرپرست اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تأکید بر نظارت نوع تولیدات فرهنگی یادآور شد: این تولیدات باید متناسب با ذائقه جامعه باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کمیته نظارت و صیانت از تولیدات آثار فرهنگی گیلان افزود: بحثتولیدات فرهنگی براساس نیازها از دغدغه های مهمی است که در جامعه وجود دارد و مسئولان فرهنگی باید در راستای تبیین سیاست ها در این زمینه حرکت کنند.

به گفته وی، آنچه که امروز به عنوان کالای فرهنگی تولید می شود باید از جذابیت لازم برای استفاده کنندگان برخوردار باشد تا آنان به سمت کالاهایی که با ارزش های جامعه ما هم خوانی ندارند، نروند.

وی یادآور شد: ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه فرهنگی و هنری ما وجود دارد که باید با برنامه ریزی های مشخص و نگرشی نو به سمت استفاده مطلوب تر از آنها برویم.

وی مدیریت واحد در سیاستگذاری های فرهنگی و بهره مندی از ظرفیت های موجود را از جمله مباحثبسیار جدی در حوزه پیشگیری از آسیب های ناشی از ناهنجاری های فرهنگی عنوان کرد.

رنجکش اضافه کرد: دستگاههای فرهنگی استان باید دارای برنامه مشخصی برای سیاستگذاری ها باشند و صرفاً بودجه ای بگیرند و برنامه ای تولید کنند که بازار عرضه آن وجود نداشته و یا متناسب با ذائقه جامعه نباشد، کار به جایی نمی برد.

وی ادامه داد: درک واقعیت های جامعه ابتدایی ترین اقدام برای برنامه ریزی است و در این میان همه دستگاههای فرهنگی باید پای کار بیایند.

در این جلسه پس از بحثو تبادل نظر مقرر شد تا برنامه های پیشنهادی کوتاه مدت دستگاههای فرهنگی هرچه زودتر تهیه و به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی برای سیاستگذاری های واحد ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز