خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

توسعه اقتصادی ایران نیاز به سرباز دارد نه فرمانده

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۱۸

مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی باید مهندسین آچار به دست تحویل بازار کار دهد نه پشت میز نشین.

دانشگاه علمی و کاربردی مرکز فنی و حرفه ای فومن با حضور مسئولین و هنر جویان فنی و حرفه ای در مرکز فومن افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا از فومن، ظهر امروز ناصر عاشوری در آیین افتتاح این دانشگاه گفت: قدر و منزلت ماه مبارک رمضان باید دانسته شود و به کسانی که بصورت علنی روزه خواری می کنند امر به معروف و نهی از منکر شود.


عاشوری با تقدیر از مدیرکل فنی و حرفه ای و رئیس دانشگاه علمی و کاربردی گیلان مبنی بر پیگیری اخذ مجوز دانشگاه علمی و کاربردی برای مرکز فنی و حرفه ای فومن گفت؛ علم و عمل ما باید با همدیگر عجین باشد.


نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، خروجی فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد را بیش از حد نیاز کشور دانست و بیان داشت؛ کشورهای توسعه یافته نشان داده اند که برای حمایت از فرهنگ کار و تولیدباید نیروهای فنی و مهارتی را آموزش دهند و قبل از اخذ مدرک کار بلد باشند.


وی با بیان اینکه ایران در زمینه نیروی کار مناسب دارای وضعیت مناسبی نیست اظهار داشت؛ ما در کشور فرمانده زیاد داریم اما فرمانبردار بسیار کم هستند.


عاشوری مدعیان مدرک گرا را در کشور زیاد دانست، اما کاردانهای فنی و آماده ورود به بازار کار را کم توصیف کرد.


دبیر کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت؛ مراکز علمی و کاربردی باید مهندسین آچار به دست تحویل بازار کار دهد.


وی افزود: هر کسی باید به اندازه کار و تلاش خود حقوق دریافت کند که در گیلان نیاز رشته های فنی و کشاورزی بیشتر احساس می شود.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز