خبرگزاری کار ایران

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی؛

مدیریت یکپارچه شهری در رشت اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۴۲

معضل زباله, مساله ی زیست محیطی, آلودگی رودخانه های رشت که در دنیا به عنوان آلوده ترین رودخانه ها شناخته می شوند و بسیاری مسائل دیگر مسائلی است که قابل بررسی است.

جعفرزاده در حاشیه برگزاری همایش شوراهای اسلامی کلانشهر های کشور در رشت گفت؛ برگزاری چنین سمینارهایی در انتقال تجارب و دستاوردهای مراکز استانها با یکدیگر موثر است

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده نماینده ی مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ی بازدید و شرکت در اجلاس روسای شوراهای اسلامی مراکز استانهای کشور که به میزبانی رشت برگزار شد, در سخنانی گفت: برگزاری این اجلاس برای هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر روسای شوراهای مراکز استانها بسیار موثر است.

وی خاطر نشان کرد: انتقال تجربیات و دستاوردهای ارزشمند شوراهای مراکز استانها, هم افزایی و همکاری بین اعضای این شوراها می تواند ما را به سمت حرکت در جهت ایجاد یک نظام هماهنگ مدیریت شهری پیش ببرد هرچند در حال حاضر از این نظر دچار مشکل هستیم.

جعفرزاده اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ دولت ۲۲ فعالیت شهری را برای شورها در نظر گرفت و قطعاً یکی از مصوبات این اجلاس هم می تواند تسریع در انجام فعالیتهای مهم و ماموریتهای ویژه شوراها است.

این نماینده ی مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه تاکید کرد: ما نیز برای اینکه همکاری خود را با شوراها برای تحقق مدیریت یکپارچه ی شهری نشان دهیم تلاش خواهیم کرد در قانون برنامه ی چهارم و پنجم و اصل ۱۰۰ قانون اساسی که به این موضوع تاکید شده اجرا و انجام آن را به منصه ی ظهور برسانیم.

نماینده ی شهرستان رشت همچنین به نبود یک نظام جامع در حوزه ی تصمیم گیری اشاره کرد و گفت: طبق قانون ۲۳ خدمت به طور مستقیم به شهرداریها مربوط می شود و از سال ۱۳۸۵ این موارد احصا شده و مقرر گردیده است که ۱۳ مورد در فاز اول و هفت مورد در فاز دوم اجرایی شود که امید آن می رود با همکاری و هماهنگی، این موارد به خوبی دنبال شود.

وی سپس به برخی معضلات شهر رشت اشاره کرد و گفت: معضل زباله, مساله ی زیست محیطی, آلودگی رودخانه های رشت که در دنیا به عنوان آلوده ترین رودخانه ها شناخته می شوند و بسیاری مسائل دیگر مسائلی است که قابل بررسی است.

جعفرزاده تاکید کرد: دوره ی چهارم فعالیت شورا تیمی خبره، فنی و کارشناس هستند و من امیدوارم با درایت و نظرات کارشناسی این اعضاء مساله یی که سالها است در باره ی آن صحبت می شود و آن ایجاد مدیریت واحد و یکپارچه ی شهری است تا حدودی در شهر رشت اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز