خبرگزاری کار ایران

نماینده فومن و شفت در نشست خبری؛

با وجود کمبود اعتبارات پروژه‌های عمرانی با سرعت در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۵۳

وی با اشاره به وجود ۵ مرکز دانشگاهی پیام نور، فنی پردیس، علمی کاربردی جهاددانشگاهی، آزاد اسلامی و موسسه غیرانتفاعی دامون در شهرستان فومن از بهره برداری ۲ پروژه بزرگ علمی دانشگاه آزاد و پیام نور خبر داد.

نماینده فومن وشفت در مجلس شوراس اسلامی نشست خبری را به دبیری خبرگزاری ایلنا گیلان با مدیران رسانه های فعال استان برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از فومن، عاشوری با بیان اینکه در مجمع نمایندگان گیلان سلیقه های متفاوتی وجود دارد، گفت: نمایندگان گیلان با وجود سلایق مختلف در بروز و ظهور لوایح در مجلس بسیار فعال بوده و از وجهه بسیار مثبتی برخوردارند و تلاش می کنند تا بیشترین تاثیر را برای احقاق حقوق مردم حوزه های انتخابی خود داشته باشند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس از افتتاح بیمارستان شهرستان شفت در هفته دولت خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به وجود زیرساختهای گاز در استان گیلان طی ۳ سال آینده اکثریت روستاهای استان از گاز بهره مند شوند که این مساله باعثرونق کشاورزی خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۵ مرکز دانشگاهی پیام نور، فنی پردیس، علمی کاربردی جهاددانشگاهی، آزاد اسلامی و موسسه غیرانتفاعی دامون در شهرستان فومن از بهره برداری ۲ پروژه بزرگ علمی تا پایان سال در حوزه دانشگاه آزاد و پیام نور خبر داد و گفت: جمعا در شهرستان فومن ۴ هزار و ۷۸۱ دانشجو مشغول به تحصیل بوده و با مساعدت های وزارت علوم در احداثدانشکده ایران شناسی و گردشگری زیرنظر دانشگاه گیلان و احداثدانشکده پرستاری و مامایی در تلاش خواهیم بود تا رونق جدیدی در حوزه علمی برای مردم منطقه ایجاد نماییم.
عاشوری وجود منطقه آزاد را به عنوان سرمایه ملی در استان گیلان ذکر کرد و گفت: گردشگری میراثبشری است و متاسفانه در خیلی از مواقع عدم وجود زیرساخت ها در گردشگری و مدیریت باعثشده تا شرایط منطقه ای برای گردشگری فراهم نباشد که این خود اشتغال و اقتصاد پایدار را به دنبال خواهد داشت، ما در گیلان به دنبال کار هستیم و انتظار داریم جامعه رسانه ای در کنار مدیران فرهنگ کار را نهادینه کنند.
وی در پایان از ساخت یک استادیوم با استانداردهای جهانی در فومن خبر داد و اظهار کرد: زمینی در اختیار خیر فومنی قرار گرفته است تا استادیوم با بهترین شرایط برای جوانان این منطقه ساخته شود و هدیه به دولت و مردم منطقه شود.
وی در ادامه افزود: این به معنای دخالت در کار اجرایی و مصادره ی عملکرد دولت نیست بلکه نشان دهنده ی عملکرد دولت است.
نماینده فومن به بخشی از عملکرد دوره ی اجرای خود اشاره کرد و گفت: به پل ورودی طراوان شفت ۱٫۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است و همچنین پل ورودی شهر که سالها فعالیت اجرایی ان تعطیل شده بود پیمانکار جدید انتخاب شده و قول داده شده است که روگذر و زیرگذر پل امسال تحویل داده شود.
وی از واگذاری راه ماسوله به ماجلان به پیمانکار خبر داد و اظهار داشت: ۵ کیلومتر آن برای سال جاری آسفالت می شود. همچنین برای جاده ملاسرا - شفت - زنجان در لایحه پیوست وبده ۳ میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده و هم اکنون ۴ بانده کردن ان توسط پیمانکار در حال اجراست.
نماینده فومن و شفت به افتتاح اورژانس بیمارستان شفت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بسیاری از تجهیزان خریداری شده است و در هفته ی دولت و با حضور وزیر بهداشت این بیمارستان بطور کامل افتتاح خواهد شد.
وی به آبرسانی ۱۳ روستا اشاره کرد و گفت: آبرسانی به ۱۴ روستای دیگر نیز در حال اقدام است.
ناصر عاشوری به فرسودگی شبکه ی برق گیلان اشاره کرد و گفت: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی شبکه برق نیازمندیم و نمایندگان به دنبال نوسازی شبکه برق هستند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مردم گیلان از نعمت گاز محرم هستند افزود: در جلسه ای که مجمع نمایندگان گیلان با وزیر نیرو برگزار شد قول داده شده است که به گیلان به عنوان یک کلانشهر نگریسته شود و ظرف سه سال آینده به روستاهای بدون گاز, گازرسانی صورت پذیرد.
نماینده فومن و شفت تغییر کاربری اراضی را از مشکلات بزرگ گیلان دانشت و افزود: اینکه از دیگر استان ها به گیلان بیایند و در باغات و شالیزارهای مردم رخنه کنند را نمی پذیرم و برای تسطیح اراضی گیلان بیش از ۱۰ برای سال گذشته اعتبار درنظر گرفته شده است و با این طرح تغییر کاربری ممنوع خواهد شد.
وی همچنین به تغییر کاربری تا میزان ۵۰۰ مترمربع برای روستاییان اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از مهاجرت فرزندان یک خانواده طبق قانون این مقدار تغیییر کاربری مجاز است و به صراحت این مسئله در قانون اعلام شده است.
ناصر عاشوری به ساخت ۱۶ مدرسه در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: این مدارس با کمک دولت و خیرین ساخته شده اند و هم اکنون ۲ پروژه دانشگاه آزاد اسلامی با اعتبار ۸ میلیارد تومان و همچنین دانشگاه پیام نور با اعتبار۶ میلیارد تومان قرار است ۱۸ و ۲۰ ماهه تحویل داده شود.
وی با اشاره به اینکه در ۵ مرکز علمی فومن هم اکنون ۴۷۸۱ دانشجو مشغول تحصیل هستند خاطرنشان کرد: موافقت لازم برای ایجاد سه دانشکده گرفته شده است و یک مرکز علمی کاربردی وابسته به وزارت کار, دانشکده ایران شناسی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه گیلان و همچنین دانشکده پرستاری و مامایی تحت نظر وزارت بهداشت راه اندازی خواهد شد و یک زمین ۷ هکتاری به دانشگاه ایران شناسی و گردشگری اختصاص داده شده است و قرار شده تا قبل از ساخت ساختمان دانشگاه آموزش و پرورش به انها ساختمانی تحویل بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز