خبرگزاری کار ایران

به منظور چگونگی روند پروژه های عمرانی؛

مشاور عالی رئیس جمهور از منطقه آزاد انزلی بازدید کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۳۷

با مصوبه هیأت محترم دولت وسعت محدوده منطقه آزاد انزلی از ۳۲۰۰ هکتار به ۹۶۰۰ هکتار افزایش یافت.

اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با بازدید از بخش های مختلف محدوده منطقه آزاد انزلی، طرح های توسعه، برنامه های در دست اجرا و محدوده الحاقی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش ایلنا از انزلی، در این دیدار که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، عضو هیأت مدیره و معاونین و مدیران این سازمان حضور داشتند، رضا مسرور آخرین گزارش ها در خصوص پروژه های عمرانی، برنامه های اقتصادی و گردشگری سازمان متبوع خود را به همراه معرفی ظرفیت های ایجاد شده با الحاق محدوده جدید به دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد ارائه کرد.
بازدید از موج شکن های شرقی - غربی مجتمع بندری کاسپین(بزرگترین بندر ایران در دریای خزر) و تقاطع غیرهمسطح(بزرگترین تقاطع غیرهمسطح گیلان)، ساختمان اداری و گفتگو با پیمانکاران به منظور آشنایی با روند احداثو مسائل این دو پروژه بزرگ عمرانی زیرساختی منطقه از جمله برنامه های مهندس ترکان در منطقه آزاد انزلی را شامل شد.
مسرور در جریان بازدید با اشاره به فعالیت های اخیر انجام شده در خصوص مهندسی ارزش مجتمع بندری کاسپین اظهار داشت: با انتخاب مشاور جدید و مهندسی ارزش مجتمع بندری کاسپین توانستیم هزینه های اجرای پروژه را به شدت کاهش دهیم و پیمانکاران موج شکن ها با ابلاغ سازمان در حال اجرای این طرح جدید هستند.
وی در خصوص شروع مجدد عملیات عمرانی تقاطع غیر هم سطح گفت: با اقدامات انجام شده این پروژه نیز که متوقف شده بود در اواخر سال گذشته دوباره شروع به کار کرد و مقرر گردید با شروع مجدد عملیات عمرانی تا پایان سال عرشه پل به بهره برداری برسد.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور با حضور در پارک ملی بوجاق که با الحاق به این منطقه در منتهی الیه بخش شرقی منطقه آزاد انزلی قرار گرفته، از نزدیک با جاذبه های این پارک ملی آشنا شد.
اکبر ترکان در این بازدید از محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی دیدار و روند اجرای مصوبه کالای همراه مسافر را مشاهده و در ادامه با حضور در طرح ساحلی، امکانات و تسهیلات ارائه شده از سوی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.
بازدید از تالاب بین المللی انزلی که در مجاورت محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد بخش پایانی دیدار مشاور عالی رئیس جمهور از این منطقه بود.
گفتنی است با مصوبه هیأت محترم دولت وسعت محدوده منطقه آزاد انزلی از ۳۲۰۰ هکتار به ۹۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز