خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد:

کشت مکانیزه در فومن توسعه یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۳۶۱

کشت مکانیزه برنج با بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: فومن ۱۳ هزار ۸۷۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد که عملیات کشت برنج در این مقدار از اراضی پایان یافته است.
به گزارش ایلنا از فومن، محمدرضا ابراهیم‌زاده افزود: برای کشت مکانیزه نیز مزایایی مانند کاهش هزینه تولید و صرفه‌جویی در زمان و مصرف بذر، هزینه کارگری، کاهش سختی کار و سهولت در انجام عملیات کشاورزی کاشت‌، داشت‌ و برداشت منظور شده است.
وی درباره کشت مکانیزه شالیزارهای فومن، افزود: کشت مکانیزه برنج با بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام شده است.
این مسئول بیان داشت، از اراضی شالیزاری شهرستان فومن ۷۲ هزار تن شلتوک و ۴۷ هزار تن برنج سفید استحصال می‌شود.
ابراهیم‌زاده افزود: عمده عملیات کشت برنج در فومن به ارقام بومی و محلی علی کاظمی و هاشمی و دیگر ارقام پرمحصول اختصاص دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات وجین مرحله نخست مزارع شالیزاری فومن ۵۰ درصد به اتمام رسیده و بالغ بر ۲ هزار و ۸۷۷ تن انواع کود شیمیایی بین شالیکاران توزیع شده است.
به گفته وی، با توجه به مساعد بودن آب و هوا، رعایت نکات فنی و مدیریت مزرعه کشاورزان نسبت به سال گذشته یک هفته زود‌تر عملیات کشت را انجام دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز