خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل اجتماعی استانداری گیلان:

رسانه های گیلان در تولید نشاط اجتماعی نقش آفرین باشند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۲۸

رسانه ها می توانند با عمومی کردن آموزش در جهت کاهش آسیب ها موثر باشند و باید بتوانیم با ترسیم استراتژی رسانه ای از چالش های اجتماعی بکاهیم.

یونس رنجکش در نخستین جلسه هم اندیشی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با مدیران و فعالان رسانه ای این استان ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام بعثت رسول گرامی اسلامی وهمچنین گرامیداشت یاد و نام امام راحل(ره) افزود: امیدوارم در سالی که مزین به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، درراستای توسعه جامعه، سهم بسزایی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، وی افزود: خوشبختانه فرصتی دست داد تا بتوانیم با دعوت از فعالان رسانه ای استان از ظرفیت های موجود در آنان به منظور کاهش آسیب ها و تولید نشاط اجتماعی در راستای اهداف دولت بهره وری مناسبی داشته باشیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: بیش از ۱۵۰ نشریه مکتوب در استان داریم و در کنار آن شاهد فعالیت بخشی از رسانه ها در فضای مجازی وهمچنین حضور خبرگزاریهای استان هستیم که در راستای اطلاع رسانی مشغول فعالیت هستند و تلاش داریم تا با ایجاد جنبش رسانه ای در راستای توسعه استان از ظرفیت های آنان استفاده کنیم و این جنبش مستلزم همراهی های بیشتر اصحاب رسانه است.

رنجکش خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند با عمومی کردن آموزش در جهت کاهش آسیب ها موثر باشند و باید بتوانیم با ترسیم استراتژی رسانه ای از چالش های اجتماعی بکاهیم.

وی در ادامه به خانه مطبوعات و نقش مهم این سازمان مردم نهاد در امر آموزش خبرنگاری اشاره و افزود: این آمادگی وجود دارد تا با ارائه راهکارهای موثر زمینه های ایجاد فضای اقتصاد پایدار برای نشریات و افزایش کیفیت آنها فراهم شود زیرا اعتقاد داریم توجه به اقتصاد رسانه های استان از ضرورت های توسعه فضای رسانه ای است.

سرپرست امور اجتماعی استانداری گیلان ادامه داد: جامعه ما باید به سوی نشاط اجتماعی حرکت کند و رسانه ها می بایست با هم فکری و هم اندیشی به بررسی ظرفیت ها بپردازند و با ورود به حوزه های تخصصی مشکلات موجود را کاهش دهند و در مسیر توقف این مشکلات حرکت کنند.

وی درخصوص مشکلات رسانه ها و کاستی های موجود اظهار داشت: امیدواریم با مسائلی که در حوزه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری پیش بینی شده است گامی به جلو برداشته و بارفع مشکلات در جهت تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده، قدم برداریم و در این زمینه از سوی استاندار محترم هم تأکید شده است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه نمی توان تمامی مشکلات را رفع کرد اما می توان با تلاش در حوزه ی افکار عمومی با آموزش از سیل خروشان ناهنجاری ها کاسته و به سمت نشاط اجتماعی حرکت کرد.

رنجکش اظهار داشت: متأسفانه گاهی در فضای رسانه ای که عموماً مجازی هستند شاهد فعالیت هایی هستیم که استان را به سمت های دیگری سوق می دهندالبته ما نمی گوییم که مشکلات بیان نشود اما با نقد منصفانه می توان چالش ها را مطرح کرد واز طریق نقدهای سازنده مشکلات استان را به سمت توسعه حرکت داد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه توجه به نقش و اثر رسانه در سیاستگذاری ملی و منطقه‎ای از اهمیت اساسی برخوردار است گفت: رسانه ها باید می بایست در فرآیند توسعه و اتخاذ استراتژیهای مناسب، نقش اساسی خویش را ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه رسانه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و تولید نشاط اجتماعی بسیار موثر هستند افزود: باید برای بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در استان بستر سازی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه توجه به نقش و اثر رسانه در سیاستگذاری ملی و منطقه‎ای از اهمیت اساسی برخوردار است گفت: رسانه ها باید می بایست در فرآیند توسعه و اتخاذ استراتژیهای مناسب، نقش اساسی خویش را ایفا نمایند.

رنجکش تصریح کرد: مسئولان استان با شناخت انواع رسانه و قدرت میان مخاطبان، زمینه سرمایه گذاری جهت پیشبرد برنامه ها رسانه ها را مدنظر قراردهند.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا در یک همگرایی و هم افزایی ظرفیت ها به سمت تولید نشلط اجتماعی در رسانه ها کار شود خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در شکل‌دهی افکار عمومی نقش اساسی دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی برنامه های مدونی ارائه کنیم و تا زمانی که این ظرفیت در اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی مهیاست کارهای زیربنایی برای توسعه استان انجام گیرد.


در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران و فعالان رسانه ای استان گیلان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و ضمن استقبال از برگزاری این جلسه خواستار تداوم آن شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز