خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری:

گردشگری با رویکردهای دولت تدبیر و امید رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۵۰

امیدواریم در ماه های آینده بصورت اساسی پایه های تحریم فرو بریزد و با دنیا تعاملات اقتصادی گسترده ای انجام شود که در این وضعیت گردشگری کشور نیز بسیار بهتر خواهد شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراثروستایی گیلان که باحضور استاندار گیلان برگزار شد، با بیان اینکه باید نسبت به آینده امیدوار بود، گفت: گردشگری بر اساس رویکرد دولت تدبیر و امید، رشد خوبی داشته است.
به گزارش ایلنا از رشت، مسعود سلطانی فر گفت: گردشگری بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید در عرصه روابط بین الملل و تنش زدایی در عرصه دیپلماسی جهانی و سیاست گسترش تعامل با کشورهای دیگر رشد چشمگیری داشته است.
وی اظهار کرد: میزان ورود گردشگران خارجی از طریق تور‌ها در ۴۵روز نخست امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۲۴۰درصد افزایش یافته است.
معاون رئیس جمهور گفت: ۹۹ درصد گردشگران خارجی؛ گردشگران فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستند و کاملا به ملاحظات ایدئولوژیک کشور پایبند هستند.
سلطانی فر ادامه داد: امیدواریم در ماه‌های آینده بصورت اساسی پایه‌های تحریم فرو بریزد و با دنیا تعاملات اقتصادی گسترده‌ای انجام شود که در این وضعیت گردشگری کشور نیز بسیار بهتر خواهد شد.
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش افزود: ایران کشوری است که ۱۰ درصد از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دنیا را در اختیار دارد، در حالی که یک درصد از کل درآمد گردشگری دنیا را نیز به خود اختصاص نمی‌دهد و متاسفانه به دلیل برخی عملکرد‌ها، سال گذشته تراز گردشگری کشور منفی بوده است.
سلطانی فر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در سال جدید مبنی بر فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی بیان کرد: بر اساس این پیام؛ سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مسوولیت و وظیفه سنگینی در راستای حفظ میراثفرهنگی کشور به عهده دارد.
وی گفت: بخش صنایع دستی نیازی به فناوری و سرمایه گذاری ویژه ندارد و با ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار می‌توان شغل ایجاد کرد.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در زمان حاضر دو میلیون نفر در بخش صنایع دستی کشور فعال هستند و این ظرفیت وجود دارد که ظرف هشت سال آینده، یک میلیون نفر دیگر در این حوزه صاحب شغل شوند.
دکتر سلطانی فر اشتغال ارزان قیمت و ارزآوری قابل توجه را از مزایای حوزه صنایع دستی دانست و تصریح کرد: از ۴۶۰ رشته صنایع دستی فعال در دنیا، ۳۵۲ رشته صنایع دستی در کشور ما وجود دارد که نشانگر قدرتمندی کشور ما در این حوزه است.
گفتنی است با حضور استاندار گیلان و معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گرشگری وجمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی فاز هفتم موزه میراثروستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان و ساختمان فنی و پشتیبانی موزه میراثروستایی گیلان به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور دکتر نجفی ودکتر سلطانی فر عملیات احداثنخستین پارک فرهنگی کشور در ضلع شرقی سایت موزه میراثروستایی گیلان با مساحت حدود ١٠ هکتار و در سه فضای فرهنگی، ورزشی - تفریحی و خدماتی آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز