خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس جمهوری؛

فاز هفتم موزه میراثروستایی گیلان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۵۴۴

تورهای اروپایی که برای ورود به ایران ثبت‌نام می‌کردند ظرفیت سال ۲۰۱۴ آنها پر شده و اکنون برای سال ۲۰۱۵ ثبت‌نام می‌کنند.

مراسم افتتاح فاز هفتم موزه میراثروستایی گیلان باحضور معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گرشگری کشور برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت؛ مسعود سلطانی فر گفت: اگر تسهیلات ریالی بگیرند بهره‌ آن ۱۶ درصد و سود تسهیلات ارزی ۶ درصد است و امیدواریم با این سیاست بتوانیم نیاز کشور به هتل‌های چهار و پنج ستاره را برطرف کنیم.
رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گیلان را به دلیل جاذبه‌های گردشگری یکی از قطب‌های مهم مرتبط با شرح وظایف سازمان میراثفرهنگی دانست.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر گردشگران اروپایی از مکان‌ها و میراثبزرگ ایران به ویژه تخت جمشید بازدید می‌کنند، گفت: هتل‌های چهار و پنج ستاره در اصفهان و شیراز، یزد، کرمان، کاشان و تهران تا پایان آبان و آذر ماه سال جاری پر است و توسط تور‌ها رزرو شدند.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: تورهای اروپایی که برای ورود به ایران ثبت‌نام می‌کردند ظرفیت سال ۲۰۱۴ آن‌ها پر شده و اکنون برای سال ۲۰۱۵ ثبت‌نام می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در بحثزیرساخت‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: کمبود هتل، محدود بودن امکانات حمل و نقل هوایی و زمینی و محدودیت‌های اماکن پذیرایی داخلی وجود دارد.
محمدعلی نجفی با تاکید بر اشراف کامل رئیس سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری بر مشکلات فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: در توسعه پایدار یکی از تکیه گاه‌های مهم استان توسعه گردشگری است.
استاندار گیلان مزیت نسبی و ارزش افزوده در بخش گردشگری گیلان را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در گیلان سرمایه گذاری برای ایران و بلکه دنیاست.
نجفی با تاکید بر اینکه گیلان در ناهنجاری‌های اجتماعی و بیکاری جایگاه مناسبی ندارد افزود: برای افزایش اشتغال در استان باید فرصت‌هایی را که در بخش گردشگری گیلان داریم در کنار مسائل دیگر ازجمله صنعت، کشاورزی و خدمات هرچه بیشتر تقویت کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت پارک ملی بوجاق کیاشهرگفت: وقتی گیلان ظرفیتهای گردشگری همچون بوجاق کیاشهر دارد نباید وضعیت بیکاری اینگونه باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه ما باید از ظرفیت‌های ملی و جهانی گردشگری استان وکشور بهره بگیریم اظهار کرد: کار و فعالیتی که در دولت تدبیر امید ایجاد شده است، امید و آرامش را در استان حاکم کرده است.
نجفی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای ساماندهی وضعیت سواحل دریا گفت: امروز دولت به ساماندهی و بهسازی سواحل دریا وضعیت خوبی دارد و گیلان هم به لحاظ اهمیت این مسئله اقدامات خوبی را درنظر دراد و اعتبارات ویژه‌ای را به این بخش اختصاص داده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد حضور بیشتر و پر رنگ‌تر گردشگران در گیلان باشیم.
گفتنی است با حضور استاندار گیلان و معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گرشگری وجمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی فاز هفتم موزه میراثروستایی مربوط به حوزه فرهنگی – معماری کوهستان شرق گیلان و ساختمان فنی و پشتیبانی موزه میراثروستایی گیلان به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور نجفی سلطانی فر عملیات احداثنخستین پارک فرهنگی کشور در ضلع شرقی سایت موزه میراثروستایی گیلان با مساحت حدود ١٠ هکتار و در سه فضای فرهنگی، ورزشی - تفریحی و خدماتی آغاز شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز