خبرگزاری کار ایران

توسط میراثفرهنگی گیلان صورت گرفت؛

مرمت پل تاریخی نیاکو آستانه‌ اشرفیه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۳۰

این پل در دوم بهمن سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۷۸۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این پل در جوار پل تاریخی و خشتی بزرگ نیاکو قرار گرفته است.

معاون میراثفرهنگی اداره کل گیلان با بیان اینکه با تهیه طرح مطالعاتی، کار ترمیم و مرمت پل کوچک پرده نیاکو در کمتر از یک ماه انجام شد، گفت: در ساخت و مرمت این پل از ۱۷هزار آجر استفاده شده است.
به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه، مجید اخوان در مراسم افتتاح پل کوچک پرده روستای نیاکو در آستانه‌اشرفیه، با بیان اینکه این پل در دوم بهمن سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۷۸۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این پل در جوار پل تاریخی و خشتی بزرگ نیاکو قرار گرفته است.
وی، قرار گرفتن این پل در برابر جریان شدید سطوح بالایی آب در تمامی فصول را مهم‌ترین علت فرسوده شدن آن عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه این پل از آثار تاریخی و قدیمی گیلان به شمار می‌رود، مرمت آن در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
اخوان طول پل کوچک پرده نیاکو را ۱۴ متر و ۴۰ سانتی متر و عرض آن را چهار متر و ۲۰ سانتی متر عنوان کرد و افزود: دو جان‌پناه به ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر و عرض ۳۵ سانتی‌م‌تر برای ایمنی عابران در برابر خطر احتمالی سقوط به داخل رودخانه درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه در مرمت این پل سعی شده تا قدیمی بودن آن حفظ شود، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است اهمیت و حفظ و نگهداری چنین آثار قدیمی است که همیاری تمام مسئولان و به خصوص مردم منطقه را می‌طلبد.
معاون میراثفرهنگی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تأکید بر اینکه حداکثر ظرفیت این پل عبور دستگاه تیلر کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این پل محل آمد و شد کشاورزان منطقه است باید در حفظ و نگهداری این پل به عنوان امانتی برای نسل آینده تلاش نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز