خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت؛

نظارت دقیق درجهت کاهش پسماند منطقه سراوان ضروریست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۹۲

در راستای بهبود وضعیت محل دفن زباله در سراوان باید برای کارگران پیمانکاران موردنظر کارت سلامت صادر شود و در گلوگاه نهایی میزان زباله ورودی جمع‌آوری‌شده در طرح تفکیک زباله از مبدا کنترل گردد.

در بیست و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت سرپرست سازمان پسماند شهرداری گفت: مهم‌ترین برنامه این سازمان در مدیریت پسماند ساخت زباله سوز، کنترل پسماند در سراوان، تقویت کارخانه کود آلی و برگزاری مزایده برای تفکیک زباله های باقی مانده از تفکیک زباله از مبدا و کارخانه کود آلی است.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی شریفی افزود: برای کاهش میزان پسماند در سراوان باید برعملکرد پیمانکاران مدیریت پسماند نظارت دقیقی صورت گیرد که در این راستا شیوه نامه ارزیابی عملکرد پیمانکاران و ناظران تدوین شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این، در راستای بهبود وضعیت محل دفن زباله در سراوان باید برای کارگران پیمانکاران موردنظر کارت سلامت صادر شود و در گلوگاه نهایی میزان زباله ورودی جمع‌آوری‌شده در طرح تفکیک زباله از مبدا کنترل گردد.

شریفی با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا زباله ۸۳ هزار و ۴۳ خانوار را زیر پوشش خود قرار داده است، ادامه داد: برای گسترش وموفقیت بیش از پیش این طرح باید سطح پوشش به صورت منطقه‌ای و یا ناحیه‌ای باشد و پیمانکاران نیز همگام با شهرداری به شهروندان آموزش‌های مورد نظر را ارائه دهند.

وی افزود: علاوه بر این از طریق در نظر گرفتن جریمه و تشویق برای پیمانکاران، در نظر گرفتن مشوق برای خانوارهای فعال از سوی پیمانکاران مربوطه، برگزاری مزایده آزاد برای رسیدن به حداکثر قیمت و برآورد ریالی مناسب با هدف واگذاری تمامی هزینه‌ها به پیمانکاران در قبال اخذ زباله از شهروندان و یا به صورت معاوضه ای می توان تفکیک از مبدا زباله را گسترش داد.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه هر کدام از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت نظرات خود را در مورد مباحثمطرح شده بیان کردند.










نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز