خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت خواستار شد:

مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۷۵

رئیس شورای شهر رشت از شهردار رشت خواست تا مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۲ را که مصوبه شورا و تایید فرمانداری را دارد اجرایی کند.

چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور ۱۵ عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، در این جلسه رضا جمشیدی چناری رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات به فعالان این عرصه گفت: این قشر در اطلاع رسانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهمی را ایفا می‌نمایند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه به بیان چند تذکر به تیم مدیریت شهری پرداخت و افزود: نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها در اوایل سال گذشته مصوب شد اما شورای تامین استان با توجه به مصالح کشور و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صلاح دانست که اجرای این مصوبه تنها برای مدت کوتاهی معلق باقی بماند این امر در حالی است که مصوبه شورا در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی دارای تاییدیه فرمانداری هم هست ولی این مصوبه هنوز به اجرا در نیامده است.
وی افزود: قشر زحمت کش تاکسیران‌ها هنوز مشغول به ارائهٔ خدمت به همشهریان با نرخ سال ۹۱ هستند. جا دارد به شهردار در خصوص اجرای هر چه سریع‌تر این مصوبه تذکر داده شود.
رئیس شورای شهر رشت از شهردار رشت خواست تا مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۲ را که مصوبه شورا و تایید فرمانداری را دارد اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه کمیته سوخت استان عنوان کرده است که در سال ۹۳ بیشتر از ۲۵ درصد افزایش نرخ را شاهد نباشیم، تصریح کرد: این ۲۵ درصد باید بر روی نرخ تاکسی سال ۹۲ اعمال شود در حالی که در شهر رشت سال گذشته افزایش نرخ رخ نداده است.
جمشیدی با تذکر به شهردار در خصوص عدم حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در مراسم تودیع و معارفه مدیران شهری گفت: شورای شهر رشت نقش و دخالتی در عزل و نصب‌های شهردار ندارد اما متاسفانه در مراسم تودیع و معارفه مدیران بخش‌های مختلف اعضای شورا حضور ندارند، جا دارد نسبت به تخصص‌های کمیسیون‌ها روسای کمیسیون‌ها یا اعضای شورای شهر در مراسم حضور پیدا کنند.
وی در ادامه اجرای پروژهٔ زباله سوز را در هاله‌ای از ابهام دانست و گفت: ساماندهی دستفروشان بلوار شهید افتخاری نیز جا دارد در دستور کار شهردار قرار گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تشکر از مهندس صابر رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا در طراحی و ساخت و نظارت صحن شورای اسلامی گفت: در شورای شهر رشت قصد داریم ادارهٔ جلسات بدون کاغذ باشد و اعضای شورا دستور تمامی جلسات را از طریق تبلت‌های خود در دسترس خواهند داشت و با سامانه‌ای که تعبیه شده کلیه کار‌ها تحت وب صورت خواهد پذیرفت.
جمشیدی چناری با اشاره به بازدیدهای می‌دانی همراه با شهردار و مدیران واحدهای ذیربط گفت: در هفته دو جلسه بازدید می‌دانی در روزهای دوشنبه و چهارشنبه خواهیم داشت و بعد از چندی به صورت ادواری باز به آن مناطق خواهیم رفت تا از روند انجام کار‌ها مطمئن شویم. ما می‌خواهیم بدون واسطه با مردم همراه باشیم و در راستای همین تعامل تصمیم گرفتیم از سردار امیر گل که از دل سوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند به عنوان مشاور عالی در شورا بهره ببریم که از سرمایه‌های انقلاب اسلامی و از یادگاران دفاع مقدس هستند.
وی با اشاره به پیگیری مطالبات شهرداری، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات شهرداری دریافت شده و مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی مربوط به شرکت‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی است که در کمیسیون حقوقی باید از این مدیران دعوت و مسائل مربوطه پیگیری شود.
رئیس شورای شهر رشت درباره پیگیری پلیس ساختمان و جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف در شهر، گفت: یکی از تذکرات ۱۰ گانه اعضای شورای شهر به شهردار رشت در این زمینه بود و به اعتقاد بنده باید در این زمینه طرحی را ارائه بدهیم و درانتظار لایحه پلیس ساختمان نباشیم.
جمشیدی با بیان اینکه ساختار اولیه و اساسنامه پلیس ساختمان توسط شورا تدوین شد و به زودی به کمیسیون حقوقی ارسال می‌شود، افزود: واحد تخلفات ساختمانی شامل دو نیرو بوده و نیاز است در قالب یک طرح مشخص پلیس ساختمان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواستار برقراری نظام مدیریت یکپارچه شهری شد و گفت: متاسفانه در شهر رشت حواشی از متن بیشتر است و با توجه به استعدادهایی که وجود دارد بیشتر توجه‌ها به حاشیه هاست. این امر شاید از دانش بیشتر مردم و حضور فعال رسانه‌ها نشات می‌گیرد اما نباید فراموش کنیم که ما از سوی مردم انتخاب شده‌ایم تا ‌‌نهایت استفاده را برای خدمت رسانی به ان‌ها در این دوران داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز