خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:

توسعه فرهنگی زیر ساخت توسعه همه جانبه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۰۹

باید با استفاده از امکانات کنونی و برنامه ریزی اصولی کوتاه مدت یکساله، از این ظرفیت نامگذاری اقداماتی زیرساختی در حوزه فرهنگ برای تداوم آن در سال های آتی انجام دهیم.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با بیان اینکه اعتبارات تنها راهگشای مشکلات حوزه فرهنگ نیست، گفت: فرهنگ سازی در زمینه‌های مختلف جامعه با بهره گیری درست از ظرفیت‌های انسانی به عنوان مهم‌ترین حلقه می‌سر است.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان فرهنگ را یکی از حوزه‌های مهم زندگی انسانی عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از منابع، ظرفیت‌های انسانی است که می‌توانند به عنوان نیروهای مرجع جامعه انتقال دهنده فرهنگ باشند؛ که متاسفانه تاکنون در استفاده از این ظرفیت‌ها غفلت شده است.
وی با تاکید بر ضرورت اصلاح مدیریت منابع فرهنگی خاطر نشان کرد: آنچه امروز نیاز داریم، مدیریت و بهره وری درست در حوزه فرهنگی است.
رنجکش فرهنگ را زیربنا و زیرساخت توسعه عنوان و تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باید از مسیر توسعه فرهنگی بگذریم.
وی ایران اسلامی را کشوری با تاریخ غنی و فرهنگی ممتاز آمیخته از فرهنگ ایرانی و فرهنگ برگرفته از آموزه‌های دینی دانست و خاطر نشان کرد: برای حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی باید ابتدا در زیرساخت‌های فرهنگی و توسعه کیفی آن گام‌های صحیح برداریم.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هدف از برگزاری این کارگروه‌ها را رسیدن به راهکاری جامع و دستاوردی مثبت و موثر برای جامعه عنوان و بیان کرد: این نتایج و دستاورد باید به گونه‌ای باشد که توسعه در قالب‌های دیگر را در آن دنبال کنیم.

رنجکش با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان ˈ اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ و توجه ویژه به حوزه فرهنگ در شعار امسال اظهار کرد: باید با استفاده از امکانات کنونی و برنامه ریزی اصولی کوتاه مدت یکساله، از این ظرفیت نامگذاری اقداماتی زیرساختی در حوزه فرهنگ برای تداوم آن در سال‌های آتی انجام دهیم.
وی مباحثحوزه فرهنگ را پروژه ندانست و یادآور شد: حوزه فرهنگی یک راهبرد کلان است که نیاز به زمان، اطلاع رسانی، توجه جامعه و باز آموزی دارد.
در این جلسه مدیران و متولیان فرهنگی استان راهکارهای خود را را قالب پیشنهادهای مختلف برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز