خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر رشت؛

بیمه حوادثآتش سوزی منازل شهر رشت پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۲۱

کمبود قابل توجه نیروی انسانی چالش جدی پیش روی آتش نشانی شهر است.

بیست و ششمین جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلان شهر رشت با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، دستور جلسه بیست و ششم کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت به بررسی نامه‌های آتش نشانی مبنی بر تعرفه پیشنهادی بهای خدمات سازمان در سال ۹۳ و مشکلات و کمبود‌های سازمان و همچنین پیگیری لایحه تامین امنیت بازار کلانشهر رشت اختصاص یافت.
رضا جمشیدی رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت برانجام فعالیت‌های فرهنگی برای فراگیر شدن اصول ایمنی تاکید کرد و خواستاراعلام نیازمندی‌ها از سوی آتش نشانی و اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تامین اعتبارمورد نیاز در بودجه ۹۴ شد.
وی از پیگیری طرحی با موضوع بیمه حوادثآتش سوزی منازل شهر رشت خبر داد.
مقصودی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر رشت، مشکلات سازمان آتش نشانی را کمبود ایستگاه و همچنین عدم وجود ایستگاه در حوزه مسکن مهرشهر رشت، کمبود قابل توجه نیروی انسانی که چالش جدی پیش روی آتش نشانی شهر قرار داده است، کمبود ماشین آلات نیمه سنگین، نردبان آتش نشانی، تشک نجات، دستگاه تخلیه دود، دستگاه‌های تنفسی، لباس آتش نشانی، کمبود منابع برای تهیه امکانات لازم دانست و افزود؛ این لوازم مورد نیاز آتش نشانی همگی هزینه بر و نیازمند تامین اعتبار مناسب است.
نیکومنش رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت، خواستار پیگیری و انجام بازدید و ابلاغ رسمی به مدیریت هتل‌ها برای حل مشکلات پیش روشد.
وی حل بسیاری از مشکلات را با برگزاری جلسات مشترک با حضور مسئولان مربوطه و اعضای کمیسیون امکان پذیر دانست.
نیکومنش به پیگیری مشکلات مربوط به هم سطح سازی قبور، احداثو ساماندهی مزار شهدا، انتقال سنگ فروشان، توسعه پارکینگ باغ رضوان و همچنین انجام نظارت بر امر مبالغ دریافتی در قبال واگذاری قبور و ساماندهی این مسئله که مسائلی را به وجود آورده تاکید کرد و خواستار برخورد با متخلفان شد.
صابر عضو کمیسیون در بحثبیمه آتش سوزی ساختمان‌های مسکونی گفت: باید در طرح بیمه آتش سوزی گنجانده شود که کسانی شامل چنین خدماتی شوند که عوارض مربوط به خود را پرداخت می‌کنند.
وی همچنین انجام ممیزی انرژی توسط آتش نشانی در مدارس، ادارات و بیمارستان‌ها را مفید بر شمرد و تدوین دستورالعمل مشخص و ایجاد الزامات قانونی برای تامین ایمنی این اماکن را لازم دانست.
شیرزاد عضو کمیسیون با تاکید بر این نکته که کارکنان سازمان آرامستان‌ها علی الخصوص جامعه غسال و غساله با فشارهای روحی و روانی زیادی مواجه هستند متذکر شد؛ علارغم مکاتبات فراوان هنوز این شغل جز مشاغل سخت قرار نگرفته است که انتظار می‌رود این مسئله به صورت جدی‌تر پیگیری شود.
وی همچنین از کمیسیون بهداشت درخواست کرد که این موضوع را جز دغدغه‌های خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز