خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان:

زباله، پساب‌ و تغییر کاربری سه معضل بزرگ گیلان / شهرداران موظف به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۹۵

در روز ۱۳ نوروز امسال باوجود ریخت و پاش‌ها در برخی از نقاط در حفظ محیط زیست تلاش کردند و پلاستیک‌های حاوی زباله در مکان‌های معین جمع‌آوری شد.

محمدرضا برجی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در استانداری گیلان هفته زمین پاک را گرامی داشته و در جهت حفط و صیانت از آن تاکید کرد.
به گزارش ایلنا از رشت، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه هفته زمین پاک از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه است، افزود: در این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا شده که یکی از آن‌ها مدیریت پسماند است.
وی زباله، پساب‌ و تغییر کاربری را سه معضل بزرگ گیلان نامید و بیان داشت: شعار امسال اراده ملی برای زمین پاک است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به طرح مسیر سبز ساحل افزود: این طرح بر اساس تفاهمنامه سازمان محیط زیست و ۶ استان دیگر با اولویت مسیر گردشگری تدوین شد.
برجی گفت: امیدواریم با همکاری تام نهاد‌ها و گروه‌ها بتوانیم به یک راه حل مناسبی دست یابیم.
وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۷ فروردین ماه امسال این تفاهمنامه با مشارکت شهرداران، این مسئول پاکسازی مسیر را در راستای اجرای تفاهمنامه مذکور عنوان کرد و افزود: امسال در نوروز وضعیت راه‌های گیلان نسبت به سال‌های گذشته چهره تقریباً خوبی داشته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: در روز ۱۳ نوروز امسال باوجود ریخت و پاش‌ها در برخی از نقاط در حفظ محیط زیست تلاش کردند و پلاستیک‌های حاوی زباله در مکان‌های معین جمع‌آوری شد.
برجی گیلان را در زمینه اجرای طرح مسیر سبز جزو استان‌های بر‌تر کشور خواند وافزود: بحثتفکیک زباله از مبدأ اولویت‌هاست.
وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود در یک دوره ۶ ماهه شهرداران گیلان موظف به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرهای خود شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز