خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی؛

نشست همکاری‌های تجاری ایران و روسیه در مسکو برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۸۶

با حضور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی؛ نشست همکاریهای تجاری ایران و روسیه در مسکو برگزار شد.

رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست همکاریهای تجاری ایران و روسیه که در مسکو برگزار شد، با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در شمال کشور است افزود: منطقه آزاد انزلی از ظرفیت‌های قانونی و پتانسیل‌های فراوانی برای گسترش مراودات دو جانبه برخوردار است.
به گزارش ایلنا از انزلی، وی افزود: معافیت مالیاتی و کاهش معافیت از پرداخت عوارض گمرگی در صورت سرمایه گذاری تجار روس در انزلی بهمراه آزادی ورود و خروج سرمایه در مناطق آزاد ایران یکی از مزایای این منطقه برای تجار کشور روسیه است.
مسرور در خصوص مبادلات تجاری دو کشور از مسیر منطقه آزاد انزلی گفت: در سال گذشته مجموعا ۱.۵ میلیارد دلاراز مبادلات تجاری دو کشور از مسیر این منطقه صورت گرفته، که با توجه به علاقه‌مندی دو طرف به گسترش همکاری‌ها، اجرای قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد انزلی و تحولات بین المللی اخیر این مبادلات تجاری قابل گسترش است.
وی تأکید کرد: با مزایای بازرگانی خلق شده از سوی این سازمان در منطقه آزاد انزلی طی چند ماهه اخیر پیش بینی می‌گردد با توسعه روابط، حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری تا ۵۰ در صد افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های مناسبی در زمینه گسترش زیر ساخت‌های حمل و نقل جاده ای - دریایی - ریلی در سالهای اخیر در این منطقه انجام شده، تصریح کرد: حمل کالا از اروپا به آسیای جنوب شرقی از کریدور شمال جنوب(نوستراک) که از مسیر انزلی و آستاراخان عبور می‌کند از نظر هزینه و زمان بسیار مقرون به صرفه‌تر از مسیرهای موجود است و ما علاقه مندیم این مسیر را با توجه به پتانسیل‌های موجود فعال‌تر نماییم.
مسرور سازمان متبوع خود را به منظور تشکیل کارگروه مشترک برای فعال کردن کریدور شمال جنوب اعلام کرد و افزود: با توجه به بازار ۳۵۰ میلیونی و رو به رشد کشورهای cis، گسترش همکاریهای منطقه آزاد انزلی با مناطق آزاد کشور روسیه از الویت‌های این سازمان است.
وی با اشاره به سفر استاندار آستاراخان به انزلی در هفتم اردیبهشت ماه اضافه نمود: دریای خزر ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری گردشگری است که در این زمینه علاقه مندیم با فعالین اقتصادی کشور روسیه در زمینه سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان با اظهار امیدواری در خصوص رفع موانع بازرگانان به منظور توسعه مبادلات با تعاملات دو جانبه مسئولان دو کشور اظهار داشت: در اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حوزه خزر در آستاراخان مزیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان منطقه انزلی به عنوان پایلوت گسترش همکاری‌های دو کشور در حاشیه جنوبی خزر را به صورت مبسوط ارائه می‌شود.
در این نشست که در آستانه اجلاس وزیران خارجه کشورهای ساحل دریای خزر برگزارشد رحیم‌پور معاون وزیر امور خارجه، اسدالله عسگراولادی رییس اتاق بازرگانی ایران وروسیه، سنایی سفیر ایران در مسکو و مسئولان اتاق‌های بازرگانی استان‌های شمالی ایران، ویکتور ملنیکوف رییس شورای بازرگانی روسیه و ایران، اعضای هیأت مدیره اتاق ایران - روسیه، هیات تجاری ایران، بازرگانان روسیه و جمعی از روسای بانک‌های روسیه حضور داشتند و دو طرف بر گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه این همکاری‌ها تأکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز