خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مسکن فومن در گفتگوی اختصاصی با ایلنا خبر داد:

پرداخت ۵۰۰ فقره وام به مبلغ شش و نیم میلیارد تومان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۸۶۱

رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن گفت: سال گذشته ۵۰۰ فقره وام به مبلغ شش و نیم میلیارد تومان به مردم پرداخت شد.

بنیاد مسکن در سال ۹۲ در پاسخ به استعلامات ادارات – بخشداری‌ها – دهیاران – شوراهای اسلامی روستائیان برای امر کار‌شناسی، تعیین کاربری – تفکیک واحدهای مسکونی و تجاری – صنعتی، صدور پروانه ساختمان – گذربندی حرائم و ارائه خدمات فنی به تعداد ۴۸۵۰ نفر خدمات داده است.
عسکر میرزایی؛ رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این شهرستان گفت: تهیه طرح هادی، اجرای طرح هادی، اعطای تسهیلات، بهسازی مسکن روستایی(مقاوم سازی، تعمیر مسکن روستایی(وام قرض الحسنه)، وام حوادثغیر مترقبه، پرداخت یارانه نقدی به افرادی که واحد‌های آن‌ها در اثر حوادثخسارت دیده و صدور اسناد مالکیت روستایی از اقدامات بنیاد مسکن شهرستان فومن بوده است.
میرزایی مسکن مهر، واگذاری زمین روستایی، ودیعه مسکن برای مستاجرین، پرداخت یارانه برای افرادی که واحد‌های مسکونی(مقاوم سازی) به اتمام نرسیده را از دیگر اقدامات عنوان کرد.
وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی با هدف ایجاد و توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی روستا‌ها و ایجاد ساختار مناسب از طریق لحاظ نمودن نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی چشم انداز بلند مدت روستا‌ها تهیه می‌شود افزود؛ شهرستان فومن با دارا بودن دو بخش مرکزی و سردار جنگل و ۱۶۱ روستا و تعداد ۱۰۱ روستای شهرستان از طرح هادی برخوردار بوده و بقیه روستا‌ها فاقد طرح هادی است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان فومن، اجرای طرح هادی روستائی را با انگیزه بهسازی محیط روستائی و ارتقاء بهداشت، هدفمند نمودن ساخت و ساز‌ها و تسهیل در عبور و مرور و ایجاد بستر توسعه همه جانبه در روستا‌ها دانست و بیان داشت؛ این امر به منظور تسهیل در ارائه خدمات دیگر دستگاه‌های اجرائی کشور انجام می‌پذیرد.
وی افزود؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای اصل ۳۱ قانون اساسی(تامین مسکن مناسب با نیاز افراد خانواده ایرانی) در یک نگاه ویژهٔ اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستائی را با توجه به وقوع مکرر سوانح طبیعی به ویژه زلزله به عهده گرفته است که بر همین اساس دولت عدالت محور برای ایجاد هرچه بهتر عدالت اسلامی و نیز جلوگیری از بحران ناشی از آثار اجتماعی بی‌مسکنی و بد مسکنی در جامعه مقرر کرده هر ساله تعداد کثیری از روستائیان از تسهیلات ویژه مقاوم سازی برخوردار شوند.
میرزایی با بیان اینکه روند پرداخت تسهیلات مانند گذشته ادامه داشته و محدودیتی وجود ندارد افزود؛ در راستای این طرح راهکارهای اجرایی جهت بالا بردن کیفیت، کنترل و نظارت بر ساخت و ساز مناطق روستایی، تسهیل درامر صدور پروانه ساختمانی با تکیه به نظام ترویج، هدایت و آموزش، تشکیل نظام فنی روستائی را ضروری دانسته و بر این اساس در راستای این امر و ساخت و ساز مسکن روستائی تا کنون تعداد ۱۰۴ نفر کار‌شناس عمران، معماری، فوق دیپلم عضو نظام مهندسی در رابطه نظارت مسکن روستائی با بنیاد مسکن شهرستان همکاری داشته و دارند و همچنین دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای کلیه ناظرین نظام فنی روستائی در مقاطع مختلف ایجاد و انجام شد.
این مسئول بهره‌مندی ۳۴۴ نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد از مزایای این وام را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت؛ افرادیکه از وام مقاوم سازی روستایی بهره‌مند شدند واحد مسکونی آن‌ها به مدت ۱۵ سال الزاماً تحت پوشش بیمه حوادثغیر مترقبه قرار خواهد گرفت.
میرزایی اظهار داشت؛ در جهت افزایش توان علمی و عملی استادکاران بخش ساختمان بنیاد مسکن با همکاری اداره محترم آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش در رشته‌های ساختمان نموده و پس از اتمام دوره آموزش کارت مهارت را دریافت کرده‌اند.
وی پرداخت تسهیلات حوادثغیر مترقبه جهت بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده از سوانح طبیعی را یاد آوری نموده و افزود؛ بنیاد مسکن در سال ۹۲ تعداد ۴۰۰ فقره وام به مبلغ ۸/۰۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت نموده است که پرداخت مبلغ ۷۵۰/۰۰۰ / ۰۰۰ ریال بلاعوض نقدی به ۱۲۰ نفر برای افرادیکه واحدهای مسکونی دچار آسیب دیدگی بودند نیز از دیگر اقدامات بوده است.
رئیس بنیاد مسکن فومن صدور سند روستائی، ثبت حقوقی املاک و واحد‌های مسکونی روستائی و بهره‌مندی روستائیان از تسهیلات بانکی، ورود سرمایه به روستا، انجام در جابجائی مالکیت و رفع دعاوی حقوقی را از مزایای این طرح با همکاری مشترک بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک برشمرد و افزود: تاکنون در ۱۰۶ روستای شهرستان فومن عملیات نقشه برداری طرح صدور سند روستائی انجام شده و در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن در سال ۹۲ در پاسخ به استعلامات ادارات – بخشداری‌ها – دهیاران – شوراهای اسلامی روستائیان برای امر کار‌شناسی، تعیین کاربری – تفکیک واحدهای مسکونی و تجاری – صنعتی، صدور پروانه ساختمان – گذربندی حرائم و ارائه خدمات فنی به تعداد ۴۸۵۰ نفر خدمات داده است اظهار داشت؛ این شعبه ساخت یک مجتمع مسکونی که دارای دو فاز و جمعاً ۱۰۲ واحد بوده را در دست احداثدارد که در حال حاضر فاز اول این مجتمع که شامل ۲۴ واحد است آماده تحویل است.
میرزایی با بیان اینکه فاز دوم این مجتمع شامل ۷۸ واحد است که در حال حاضر عملیات اجرای اسکلت آن در حال انجام است افزود؛ این واحد‌ها با مشارکت بانک مسکن و بهره‌مندی از وام مسکن مهر خود مالکی در حال ساخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز