خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان؛

صاحبان اصلی نظام وانقلاب، خانواده شهداء هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۹۶۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت؛ صاحبان اصلی نظام وانقلاب خانواده شهداء هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان از خانواده های معزز شهداء، ایثارگران و جانبازان به عنوان صاحبان اصلی نظام نام برد.
به گزارش ایلنا از رشت، همایش تجلیل از مادران، همسران وفرزندان شهداء، جانبازان و ایثارگران ۸سال دفاع مقدس با حضور مهدی حاجتی(مدیر کل آموزش وپرورش، احمد اسماعیلی مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان، سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت و علیرضانجیب، مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک رشت و همچنین تعدادی از خانواده های معزز شهداء در آموزش وپرورش ناحیه یک رشت برگزار شد.
مدیر کل آموزش وپرورش استان گیلان در این همایش ضمن تجلیل از مقام شامخ شهداء و بیان آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری اظهارداشت: سرکشی و رسیدگی به خانواده های معظم شهداء ایثارگران و جانبازان از وظایف همه مدیران دستگاههای دولتی است.
مهدی حاجتی از همسران، مادران وخانواده های شهداء به عنوان اسناد محکم این انقلاب برای دفاع از نظام نام برد که به عنوان یکی از ارزشهای مهم انقلاب باید مورد توجه همگان قرارگیرند.
وی در وصف مادران شهید افزود: مادران شهداء اسطوره هایی را در دامن خود پرورش داده و تربیت کردند که مردانه وشجاعانه درمقابل زیاده خواهی دشمنان در صحنه نبرد حق علیه باطل ایستادند و از اسلام عزیز دفاع کردند و امروز برهمه ما فرض است تا از این اسطوره ها تاسی و پیروی شود.
در ادامه فرماندارشهرستان رشت با تجلیل از مقام شهیدان، تکریم از مادران و همسران شهداء، ایثارگران و جانبازان افزود: ذکر، یاد و نام شهداء در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اثرگذار است.
وی پیرامون شخصیت والای حضرت ام البنین(س) مادر حضرت ابوالفضل العباس(ع) سخن گفت و خاطرنشان کرد: حضرت ام البنین(س) به عنوان نمونه بارز ولایت مداری است و مادران و همسران شهداء نیز با تاسی از آن حضرت به این مقام شامخ رسیده اند.
عیسی مهدوی یکی ازکمالات ارزشمند این بانوی مکرمه را تربیت فرزندانی دانست که همگی در دفاع ازحریم ولایت و امامت جان خود رافدا کردند.
فرماندار رشت در خصوص شیوه رفتاری حضرت ام البنین(س) نسبت به فرزندان خود ودیگر فرزندان حضرت زهرا(س) افزود: این بانوی بزرگوار درطول حیاتش، خود و فرزندان خود را فدایی فرزندان دیگر حضرت علی(ع) وحضرت زهرا(س) می دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز