خبرگزاری کار ایران

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی؛

عملکرد جدید منطقه آزاد انزلی بی سابقه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۹۶

برگزاری دومین جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بازرگانان و صادرکنندگان مطرح کشور در تاریخ این منطقه و مناطق آزاد بی سابقه است.

خسته بند نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در جلسه منطقه آزاد انزلی با بازرگانان به منظور رفع مسائل و مشکلات بازرگانان و صادرکنندگان اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایلنا از انزلی، حسن خسته بند، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی سازمان منطقه آزاد انزلی با صادرکنندگان و بازرگانان کشورکه در منطقه آزاد انزلی برگزار شد با بیان اینکه برقراری خطوط ویژه هوایی مابین رشت و کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز ضروری است، افزود: ایجاد مسیرهای پروازی و برگزاری تورهای گردشگری برای تجار و بازرگانان کشورهای این منطقه مهمترین بستر برای توسعه مراودات تجاری است، چرا که مسیرهای پروازی فعلی از نظر زمانی بسیار طولانی و کسل کننده می باشد.
وی به فعالان اقتصادی که به دعوت سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی حضور داشتند گفت: شناخت دقیق نیازمندیها و بررسی بازار کشورهای حاشیه خزر، آموزش زبان و فرهنگ روسی به بازرگانان و مسئولین در ارتباط با این کشورها گام بلندی در مسیر توسعه صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز می باشد.
خسته بند برگزاری دومین جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بازرگانان و صادرکنندگان مطرح کشور را در تاریخ این منطقه و مناطق آزاد بی سابقه اعلام و افزود: برگزاری چنین نشستهایی علاوه براینکه نشان دهنده عزم جدی منطقه آزاد انزلی برای حمایت از صادرکنندگان است، الگویی برای سایر مناطق آزاد در زمینه راهکارهای عملیاتی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
این نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار صادرات محصولات با کیفیت از سوی صادرکنندگان شد و افزود: منطقه آزاد انزلی با توجه به موقعیت استراتژیک آن در کریدور شمال - جنوب که از سایر مسیرهای تجاری شرق آسیا با اروپا از نظر زمانی و هزینه ای کمتر است، دارا بودن سابقه درخشان تاریخی تجارت با کشورهای منطقه و قرار گرفتن در استان گیلان به عنوان قطب گردشگری و محصولات کشاورزی کشور یک فرصت استثنایی برای فعالیت سودآور بازرگانی است.
خسته بند وجود سابقه تعاملات تجاری چندصد ساله مردمان انزلی با ساحل نشینان خزر و دارا بودن نیروی انسانی متخصص در سطح این شهرستان را از مزایای منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذاری برشمرد و اضافه کرد: قرارگرفتن دومین تالاب جهان از حیثوسعت که از زیباترین تالابهای کره زمین است، بزرگترین دریاچه جهان یعنی دریای خزر، در بندرانزلی و وضعیت آب و هوایی بی نظیر، شرایط را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آسان و جذاب می کند.
وی افزود: دارا بودن یکی از مدرن ترین گمرکات، بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و منطقه آزاد انزلی با مزیت و معافیت قانونی فراوان برای سرمایه گذاری، برجاذبه های فعالیت اقتصادی در شهرستان بندرانزلی می افزاید.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در جهت رفع مسائل و نیازهای شما اعلام می کنم تصریح کرد: شما جهادگران عرصه اقتصاد ایران هستید و کمک به شما انجام وظیفه برای توسعه کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز