خبرگزاری کار ایران

تاکید نماینده معظم ولی فقیه در گیلان:

انصراف از دریافت یارانه نقدی در جامعه ترویج شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۹۱

نماینده معظم ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛ انصراف از دریافت یارانه نقدی در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به ثبت نام از شهروندان در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: موضوع ثبت نام نکردن و انصراف از دریافت یارانه نقدی، باید در جامعه ترویج شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با محوریت پیام رهبر معظم انقلاب در سال جدید افزود: در مبحثثبت نام یارانه ها، نباید هیچکس بگوید این موضوع سیاسی است و ما در امور سیاست دخالت نمی کنیم.
وی ادامه داد: سیاست ما عین دیانت ماست و این موضوع برای ثبت نام در یارانه ها نیز صدق می کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: در فرهنگ ما دین از سیاست جدا نیست و این، فرهنگی است که باید در جامعه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه آنچه ایران را به ایران انقلابی بدل کرد، فرهنگ بالای کشور است؛ گفت: امروز کشور در برابر فرهنگ های انحرافی بسیاری قرار دارد و بایستی در درجه نخست، خود حقیقت را بشناسیم و نگذاریم فرهنگ بیگانه در جامعه نفوذ کند.
امام جمعه رشت تاکید کرد: می بایست فرهنگ کنترل شود و این امر برعهده متولیان فرهنگی همچون مساجد، ارشاد و تبلیغات اسلامی، حوزه و دانشگاه، آموزش و پرورش و… است.
استاندار گیلان نیز در این نشست تاکید کرد: آنانی که نیاز ندارند، بر حسب کرامت خویش برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام نکنند.
محمدعلی نجفی افزود: مکرر بیان شده که درآمد ناشی از دریافت نکردن یارانه ها صرف تولید، سلامت عمومی، اشتغالزایی و… خواهد شد و این فرهنگ در جامعه می بایست نهادینه شود.
وی اظهار کرد: کشور به لحاظ فضای بهداشت عمومی از جایگاه مناسبی در دنیا برخوردار نیست و این وضعیت، زیبنده کشوری چون ایران اسلامی نیست.
نجفیی ضمن تاکد بر ترویج فرهنگ دریافت نکردن یارانه نقدی از سوی آنانی که نیاز ندارند، عنوان کرد: حال که فرصت ترویج فرهنگ حتی از تریبون های نماز جمعه مهیاست؛ می بایست این موضوع قدر دانسته شود و این فرهنگ در جامعه ترویج شود.
استاندار گیلان همچنین تاکید کرد: آنانی که بایستی ثبت نام شوند، امورشان باید بگونه ای پیگیری شود که حتی یک نفر از ثبت نام در طرح دریافت یارانه جا نماند.
وی در ارتباط با پیام مقام معظم رهبری در سال جدید گفت: آرامشی که برای گردشگران در نوروز امسال با تعامل دستگاه های ذیربط در استان مهیا شد، نمود بارزی از مدیریت جهادی بود.
نجفی ادامه داد: باید تلاش شود تا این مدیریت در همه امور و کارهای عظیم تر در استان محقق شود.
عالی ترین مقام اجرای کشور در استان بیان کرد: فرهنگ، اساس کار اقتصاد پویاست و اقتصاد پویا از فرهنگی بالنده سرچشمه می گیرد بر همین مبنا، می بایست در این راستا از ایده های نوین و خلاق بهره مند شد.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست بیان کرد: کارگروه فرهنگ و هنر حلقه مفقوده ای است که در کنار شورای فرهنگ عمومی استان احیا می شود.
محمد احمدی پور افزود: شورای فرهنگ عمومی استان، سیاستگزار و کارگروه فرهنگ هنر با اخذ نظر از متولیان، اجراگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.
وی ادامه داد: فرهنگ شامل دو مبحثتخصصی و عمومی است که بخش تخصصی آن دارای متولیان مشخص و بخش عمومی آن کمتر متولی مشخصی دارد.
احمدی پور افزود: دبیر شورای فرهنگ عمومی می بایست ارتباط منطقی میان فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی ایجاد کند.
نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جدید، با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان با محوریت پیام مقام معظم رهبری با عنوان " فرهنگ و اقتصاد؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی " در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز