خبرگزاری کار ایران

نماینده فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تخصیص ۲۰میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت بخشی از راه ماسوله به خلخال

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۳۳

نماینده فومن وشفت در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۲۰میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت بخشی از راه ماسوله به خلخال خبر داد.

ناصر عاشوری نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در نشستی با نمایندگان شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و خلخال گفت: برای تکمیل و بهره برداری از ۱۸ کیلومتر مسیر راه ماسوله به خلخال واقع در حوزه استحفاظی استان گیلان ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایلنا از رشت، وی از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی برای آسفالت بخشی از این راه گردشگری در سال جاری خبر داد.
عاشوری گفت: از مسیر راه ۵۵ کیلومتری خلخال به ماسوله ۱۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان واقع شده که تمامی این مسیر خاکی بوده و نیاز به بهسازی و آسفالت دارد.
وی افزود: در سال‌های گذشته بخش بزرگی از این راه در حوزه استحفاظی استان اردبیل تا روستای ماجولان شهرستان خلخال آسفالت شده و برای آسفالت باقیمانده راه در حوزه خلخال تلاش خواهد شد.
عاشوری ادامه داد: بهسازی و آسفالت کل مسیر خاکی موجود در حوزه گیلان تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد.
محمود شکری نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال نیز از آمادگی مسوولان راه و شهرسازی این استان برای احداثراهدارخانه در مسیر خلخال به پونل و اجرای روکش آسفالت پنج کیلومتر از مسیر جاده خلخال به اسالم و نیز تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت بخشی از راه ماسال به خلخال در سال جاری خبرداد.
وی افزود: گردنه و ییلاق زندانه واقع در مسیر راه خلخال به پونل به عنوان منطقه نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است.
شکری گفت: مسیر راه توریستی خلخال به اسالم نیز در لیست مناطق نمونه گردشگری کشور قرار می‌گیرد.
جلیل جعفری نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی اردبیل و۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات استان و ملی استان گیلان برای مرمت، بازسازی و آسفالت بخشی از راه توریستی خلخال به ماسوله هزینه خواهد شد.
وی افزود: از مسیر راه ۵۵ کیلومتری خلخال به ماسوله ۱۸ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان واقع شده که تمامی این مسیر خاکی بوده و نیاز به بهسازی و آسفالت دارد.
جعفری به مشکل نگهداری راه خلخال به پونل اشاره کرد و گفت: رانش زمین در سه نقطه از این راه ارتباطی برای مسافران عبوری مشکل ساز بوده و به دفعات منجر به مسدود شدن راه و توقف ناخواسته مسافران گردیده است.
وی از همکاری‌های دوجانبه مسوولان شهرستان‌های خلخال و استان گیلان و با اشاره به در خواست‌های مکرر مردم منطقه برای احداثراهدارخانه در مسیر راه خلخال به پونل قدردانی نمود و افزود: همکاری لازم از سوی مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برای احداثراهدارخانه در این مسیر ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز