خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان:

حضور گردشگران خارجی در نوروز ۹۳ افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۶۳

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: در نوروز نود و سه، ۶ میلیون نفرشب در گیلان اقامت داشتند.

ایلنا: مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: امسال گیلان با استقبال وسیع مسافران نوروزی مواجه شده است.
به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده بیان داشت: از ابتدای طرح نوروزی یک‌میلیون و ۱۲ هزار خودرو وارد گیلان شدند که نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.
وی بیشترین آمار گردشگران را در آزادراه رشت‌ قزوین با ۴۴۰ هزار دستگاه خودرو عنوان کرد و گفت: کمترین آمار نیز مربوط به ۲۲ هزار دستگاه خودرو در محور اسالم به خلخال است.
مدیرکل میراثفرهنگی گیلان درباره اقامت گردشگران در گیلان افزود: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز بالغ بر ۶ میلیون نفر شب در گیلان اقامت داشتند.
علیزاده همکاری فرودگاه سردارجنگل رشت را مفید دانست و تصریح کرد: در نوروز جاری یک‌هزار و ۶۷۰ نفر از طریق هوایی وارد گیلان شدند که نسبت به نوروز سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.
وی ماندگاری گردشگران در گیلان را همراه با رشد عنوان کرد و افزود: هتل‌ها، مسافرکاشانه‌ها و… برای اسکان مسافران نوروزی آماده بودند.
این مسئول به بازدید از موزه‌های گیلان در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از موزه‌های گیلان مانند موزه میراثروستایی، قلعه‌رودخان، حیات‌وحش و موزه چای ایران در لاهیجان بازدید کردند.
به گفته وی گردشگران خارجی از روسیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، اسپانیا، چک، ترکیه، ژاپن، عراق، لهستان به گیلان سفر کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز