خبرگزاری کار ایران

فرماندار انزلی:

احیاء تالاب انزلی و حفظ آن تلاش همگانی می خواهد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۲۲

طرح پاکسازی نمادین تالاب انزلی در ادامه طرح مسیر سبز، ساحل پاک، با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، شیلات استان، جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی، نیروی انتظامی، سپاه منطقه انزلی، جمعی از قایق داران و تعدادی از آببندان داران تالاب انزلی و با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست و دانش آموزان انجام شد.

ایلنا: تالاب انزلی یک گنجینه زیستی بی نظیر از گیاهان، جانوران و آبزیان است و در آن بیش از ۷۰ گونه پرنده مهاجر زمستان گذرانی و گونه های مختلفی از آبزیان تخم ریزی می کنند.

به گزارش ایلنا در آستانه بهار طبیعت، دستان مهربانی به نیت پاک شدن تالاب زیبای انزلی از شر پسماندها در سال نو، به شکلی نمادین اقدام به جمع آوری زباله از حاشیه و سطح تالاب کردند. تالاب زیبای انزلی سالها است که از بی توجهی آدمیان در دفع پسماندهایشان از بطری پلاستیکی آب گرفته تا مبلمان فرسوده و انواع زباله ها رنج می برد. رنجی که پایان آن وابسته به آگاهی ما از اثرات و تبعات ناخوشایند ریختن زباله در دامان پاک این تالاب زیبا و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت است. طرح پاکسازی نمادین تالاب انزلی در ادامه طرح مسیر سبز، ساحل پاک، با مشارکت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، شیلات استان، جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی، نیروی انتظامی، سپاه منطقه انزلی، جمعی از قایق داران و تعدادی از آببندان داران تالاب انزلی و با حضور جمعی از دوستداران محیط زیست و دانش آموزان انجام شد.
فرماندار انزلی در این مراسم گفت: تالاب انزلی از جنبه های مختلف طبیعی، اقتصادی و اقلیمی برای شهرستان انزلی و کل استان گیلان حائز اهمیت فراوان است.
قاسم روحانی فر اظهار کرد: همه باید برای جلوگیری از ورود پسماندها و فاضلاب ها، اجرای طرح احیاء تالاب انزلی و حراست و حفاظت از این ثروت خدادادی نهایت تلاشمان را بنماییم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این آیین خاطرنشان کرد: متاسفانه با ازدیاد جمعیت شاهد ورود پسماندها و پساب های صنعتی، بیمارستانی و فاضلاب های خانگی به تالاب و رودخانه ها و در نتیجه مرگ تدریجی این محیط های طبیعی ارزشمند هستیم.
محمد رضا برجی ابراز امیدواری کرد، همگام با ارتقای فرهنگ مردم شاهد بهبود شرایط زیست محیطی تالاب انزلی و رودخانه ها و طبیعت استان گیلان و کشور باشیم.
تالاب انزلی با حدود ۱۵ هزار هکتار مساحت و ۳۸۰ هزار هکتار حوزه آبخیز ۲۴متر پائین تر از سطح آب های آزاد در جنوب غربی سواحل دریای خزر در استان گیلان واقع شده است.
این تالاب شامل بخش های شرقی، غربی، مرکزی، سلکه، سرخانکل و سیاه کشیم است که از شرق به روستای پیر بازار، از غرب به کپورچال و آبکنار، از جنوب به صومعه سرا و قسمتی از شهرستان رشت محدود می‏شود.
تالاب انزلی یک گنجینه زیستی بی نظیر از گیاهان، جانوران و آبزیان است و در آن بیش از ۷۰ گونه پرنده مهاجر زمستان گذرانی و گونه های مختلفی از آبزیان تخم ریزی می کنند.
این تالاب یکی از مراکز مهم گردشگری در استان گیلان بشمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز