خبرگزاری کار ایران

تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های گیلان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۸۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به راه های استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی نیک فهم در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران پشتوانه اثرگذار دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان هستند تا اموراتشان را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی با گرامیداشت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: راهداری از نهادهای مؤثر است که با منافع عموم مردم در ارتباط است.

مدیرکل راهداری گیلان با بیان اینکه به دنبال جلب اعتماد عمومی هستیم، گفت: تیم راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شعار سازمان نوآور به دنبال رضایتمندی و جلب اعتماد عمومی است.

وی به تشریح وظایف راهداری در بخش‌های مختلف پرداخت و افزود: بازگشایی راه‌ها، ایمن بخشی راه‌ها، جلوگیری و کاهش خطرات برای هم‌وطنان و ترمیم و بازسازی محورها تنها بخشی از کارهای راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی خبر داد و اضافه کرد: در بخش حمل و نقل مسافر، ۳۰۹۹ راننده و ۲۰۲۸ دستگاه سواری، ۷۱۹ دستگاه مینی بوس و ۱۲۷ دستگاه اتوبوس فعالیت می‌کنند.

نیک فهم با بیان اینکه مردم نارضایتی‌ها و گلایه‌های خود را گزارش دهند، گفت: شماره ۱۴۱ راه ارتباطی و سامانه دریافت گزارش‌های مردمی راهداری است.

وی از افزایش ۲۳ درصدی واردات و ۱۹ درصدی صادرات خبر داد و افزود: صنعت حمل و نقل در گیلان روی ریل پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه آستارا مهمترین مرز زمینی گیلان برای واردات و صادرات است، گفت: در ۸ ماهه سال گذشته ۹۴ هزار و ۹۰۲ دستگاه کامیون از مرز آستارا وارد شدند و ۵۹۹ هزار و ۴۸ تن کالا را جابه جا کردند؛ در مدت مشابه امسال نیز شاهد ورود ۱۱۶ هزار و ۷۳۳ دستگاه کامیون از مرز آستارا به میزان ۷۱۵ هزار و ۷۹۹ تن بودیم.

وی با بیان اینکه گیلان دارای بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل آزاد راه، بزرگراه، راه‌اصلی، راه فرعی و راه روستایی است، افزود: از این میزان، ۹۲۰۰ کیلومتر مربوط به راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۶۰ درصد راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار دارای آسفالت است، گفت: سال گذشته ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث کردیم؛ این در حالی است که در ۸ ماهه امسال اقدام به ساخت بالغ بر ۶۶ کیلومتر راه روستایی کردیم.

نیک فهم از روکش آسفالت ۱۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در ۸ ماهه امسال ۱۳۱ کیلومتر روکش آسفالت در گیلان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به راه‌های استان تخصیص یافت، افزود: ساخت هر یک کیلومتر راه در گیلان ۲.۵ میلیارد دومان هزینه دارد که این رقم برای راه‌های کوهستانی به چهار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از جمع‌آوری ۳۰ درصدی سرعت کاه‌ها در محورهای اصلی استان خبر داد و اضافه کرد: از تعداد ۳۲۰۰ رشته سرعت کاه شناسایی شده در سطح گیلان، ۲۰۱ رشته سرعت کاه جمع آوری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز