خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

اتحاد مردم و نیروهای مسلح موجب سربلندی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۲۸

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون، اتحاد مردم و نیروهای مسلح باعث شکست همه توطئه‌های دشمنان و سربلندی کشور شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی‌های رزمی و فرهنگی نیروهای مسلح گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «ما متحدیم» در رشت اظهار کرد: این اتحاد در همه زمینه‌ها از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، ایستادگی در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه و خنثی‌سازی فتنه‌ها موجب سربلندی ملت و نظام ما شده است.

وی افزود: اقتدار نظام ما نیز برگرفته از خون شهدا و ارزشهای انقلابی است که امام راحل (ره) آن را به یادگار گذاشتند و هم اینک نیز مقام معظم رهبری سکاندار هدایت این نظام و امت اسلامی هستند.

استاندار گیلان به افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای نظامی و فرهنگی مربوط به دوران طلایی دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است که مردم می‌توانند وقایعی را که در آن دوران اتفاق افتاده با اسناد و مدارکی که در این زمینه وجود دارد را مرور کنند.

وی با بیان اینکه امروز به توانایی تولید مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تسلیحات نظامی در بخش‌های مختلف دست یافته ایم ، برپایی نمایشگاه های دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت است و گفت: تلاش می‌کنیم در حد توان از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری در برپایی این نمایشگاه‌ها کمک کنیم تا رشادت‌های آن دوران به نسل امروز و نسل آینده انتقال یابد.

عباسی با تاکید بر اینکه دستاوردهای معنوی و ارزش‌های نظام باید حفظ و به نسل امروز منتقل شود، خاطرنشان کرد: نسل امروز باید بداند که جوانان، رزمندگان و مردم ما در دوران دفاع مقدس چه شجاعت، ایثار و فداکاری‌های داشتند تا توانستند آن حماسه عظیم را خلق کنند.

نمایشگاه توانمندی‌های رزمی و فرهنگی نیروهای مسلح گیلان به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «ما متحدیم» روز شنبه در پیاده راه فرهنگی میدان ذهاب (شهرداری) رشت گشایش یافت.

این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در رشت گشایش یافته تا یک هفته برای بازدید مردم دایر است.

در این نمایشگاه ۲۴ غرفه که ارائه دهنده توان رزمی و فرهنگی نهادها، ارگان‌ها و نیروهای مسلح استان است دایر و برقرار است و تسلیحات نظامی در آن به نمایش درآمده است.

بخشی از توانمندی نیروهای مسلح مستقر در گیلان شامل سپاه، بسیج، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه و دانشگاه امام خامنه ای نیروی دریایی سپاه در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است، ضمن اینکه در بخش فرهنگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و کانون پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان گیلان نیز حضور دارند.

همچنین در مدت برپایی این نمایشگاه هر روز به مدت یک هفته میز خدمت از سوی استانداری و سپاه قدس گیلان برپا می شود که در این میز خدمت روزانه ۲ مدیرکل حضور دارند تا پاسخگوی سئوالات مراجعه کنندگان باشند.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان، ناخدا یکم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان چهارم شمال کشور، محمدرضا احمدی یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز