خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۲۳ طرح عام المنفعه در بخش خشکبیجار رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۸۴۲

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت ۲۳ طرح عام المنفعه با صرف اعتباری حدود ۳۳ میلیارد تومانی در بخش خشکبیجار رشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت در حاشیه افتتاحیه‌های بخش خشکبیجار رشت با بیان اینکه دولت سیزدهم مصمم به گسترش و بهبود زیرساخت‌ها، رفع محرومیت‌ها، ریشه کنی فقر، کاهش بیکاری و افزایش رفاه خانواده است، اظهار کرد: امروز در این بخش شاهد بهره برداری از ۲۳ طرح در زمینه‌های گوناگون و با صرف اعتباری حدود ۳۳ میلیارد تومان بودیم.

عاشوری با ارائه آمار مقایسه‌ای از میزان بهره‌مندی هموطنان از امکانات گاز شهری و روستایی، انرژی برق، آب آشامیدنی، شبکه راه‌ها بخصوص احداث و بهسازی راه‌های روستایی در پیش و پس از انقلاب اسلامی و همچنین سطح کنونی برخورداری از رفاهیات در کشور ما با دیگر کشورهای مدعی توسعه افزود: واقعیات موجود گواه است تغییرات چشمگیری که در میزان برخورداری مردم از امکانات و تقویت زیرساخت‌ها در عمر پربرکت ۴۵ ساله انقلاب اسلامی که تمام این سال‌ها را مواجه با تحریم و کارشکنی بوده، شاهدیم؛ از عهده هیچ کشوری حتی آنها که مشکلات ما را نداشته و به تعبیری توسعه یافته هستند، برنیامده است.

عاشوری در مراسم افتتاح ۱۰ پروژه توسعه و تقویت شبکه برق بخش خشکبیجار که به صورت متمرکز در روستای ویشکاء برگزار شد با بیان این مطلب که این پروژه‌ها شامل تبدیل شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار، نصب ترانس و رفع مشکل ضعف برق روستاهای این بخش بوده و با صرف هزینه ۳ میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد، گفت: در نظر است تا در سال جاری با تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار گام‌های مهمی در تقویت شبکه توزیع برق بخش‌های تابع شهرستان رشت برداشته شود.

وی در ادامه حضور در شهر خشکبیجار، به صورت متمرکز ۱۲ پروژه شهرداری این شهر در حوزه عمران شهری با صرف اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به مرحله بهره‌برداری رسیده را افتتاح کرد.

چهار پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی جیر سر ویشکاء بخش خشکبیجار جمعاً به طول ۱۳ کیلومتر و صرف اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح پروژه‌های متمرکز عمران روستایی در روستای تازه آباد شامل احداث پل، تعریض و بهسازی راه روستایی و …، همچنین افتتاح متمرکز پروژه‌های احداث مسکن محرومین در روستای پیرعلیده از دیگر برنامه‌های امروز سرپرست فرمانداری رشت در بخش خشکبیجار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز