خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

کتابخانه مرکزی رشت باید تا هفته کتاب " آبان ماه" افتتاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۲۹۸

استاندار گیلان اعلام کرد: در دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر ریاست جمهوری به گیلان حدود 40 میلیارد تومان برای اتمام کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافت تا شاهد راه اندازی واقعی آن باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با تاکید بر اهمیت جایگاه ارزشمند کتاب و کتابخوانی و لزوم تسریع در روند بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت، گفت: انتظار می‌رود با راه اندازی این کتابخانه به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور، خدمات نوین کتابخوانی نیز به مردم  ارائه شود.

وی با اشاره به اهتمام جدی مسئولان استانی برای بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت تا هفته کتاب و کتابخوانی امسال (آبانماه )، از مدیران دستگاه‌های متولی خواست تلاش خود را برای به ثمر رساندن پروژه مضاعف کرده و با تکمیل آن نشاط و اعتماد عمومی را در استان افزایش دهند.

مقام عالی دولت در گیلان در ادامه خواستار راه اندازی و تجهیز کتابخانه در شهرهای فاقد این مهم استان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد و افزود: تعالی فردی و اجتماعی در گرو گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

عباسی احداث اولین کتابخانه ملی ایران اسلامی در رشت را نشان از اهمیت مطالعه و جایگاه کتاب در گیلان خواند و افزود: فرهنگ مطالعه در گیلان از دیرباز سابقه درخشانی دارد و اسناد و کتب تاریخی بسیاری بعنوان گنجینه مکتوب از نیاکان‌مان بجا مانده که خود گواه این ادعا است.

وی توسعه فرهنگ مطالعه در اقشار مختلف جامعه بویژه کودک و نوجوانان را مستلزم برنامه ریزی مدون و دقیق دانست و تصریح کرد: توسعه بخش‌های کتابخوانی تخصصی، راه اندازی زنگ کتابخوانی در مدارس، بهره مندی از ظرفیت بی بدیل مفاخر و علمای گیلانی و ارائه خدمات نوین در این حوزه به چرخه کتاب و کتابخوانی در کشور کمک می‌کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه تقویت فضای تخصصی کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی در دستور کار قرار دارد، گفت: بزودی 13 کتابخانه ویژه کودک و نوجوان در کشور از جمله شهر رشت راه اندازی می شود.

مهدی رمضانی با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار گیلان به سبب توجه ویژه به توسعه فعالیت های کتاب‌خانه‌های عمومی در استان، افزود: از استقرار دولت سیزدهم بهره‌برداری اصولی از کتابخانه مرکزی رشت با جدیت قابل تحسینی پیگیری شد و با تحقق این مهم در آبانماه امسال سطح دسترسی مردم به کتابخانه های عمومی در گیلان به حد مطلوبی می‌رسد.

وی همچنین با بیان اینکه هفت شهر گیلان فاقد کتابخانه عمومی است، ابراز امیدواری کرد با ارائه فضای مناسب، تجهیز و راه اندازی کتابخانه ها در اسرع وقت میسر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز