خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۹۷۴

آیین افتتاحیه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور ظهر امروز با حضور صد نفر از مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم کشور در این مراسم با اشاره به اینکه جهاد تبیین یعنی گفتگو برای حل شبهات، گفت: تببین فلسفه حجاب و عفاف، بسیاری از مشکلات در این بخش را حل خواهد کرد.

احمد مقیمی با اشاره به اینکه جریان‌های متفاوتی از جمله تعصب و جهل در بدحجابی جامعه نقش دارد افزود: ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب محله محور نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در این بخش دارد.

حجت الاسلام رضا حاجتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان هم در این مراسم با ببان اینکه این کانون‌ها نقش مهمی در تبیین مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری دارند، افزود: تدوین شیوه نامه و سیاست گذاری قرارگاه در کنار استفاده از نظر افراد متخصص و توجه به زیست و بوم هر محله برنامه‌های این قرارگاه را اثربخش می‌کند.

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در حاشیه این مراسم گفت: مسئله حجاب و تربیت زیست عفیفانه باید توسط مردم راهبری شود و کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد محلات به عنوان عملیانی‌ترین بستر فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های گفتمان محور و چهره به چهره، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اجرای تئاتر‌های خیابانی، ماموریت رعایت عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با زبانی مشترک و قابل فهم و هنرمندانه ارائه دهد.

در پایان این مراسم به صد نفر از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، حکم دبیر قرار گاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز