خبرگزاری کار ایران

آسفالت و بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان رشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۵۲

فرماندار رشت ضرورت توجه کافی به شبکه راه های شهرستان را در نتیجه اتصال مناطق شرقی، غربی و جنوبی استان در این نقطه عنوان و افزود: در این راستا امسال نیز علاوه بر ۷۵ کیلومتر سال گذشته، ۷۰ کیلومتر از راه های شهرستان بهسازی و آسفالت خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی از عملیات در حال اجرای ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه های حوزه بخشداری سنگر بازدید و در جریان مراحل انجام و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید اظهار داشت:ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، باغداری، دامپروری و صنایع دستی شهرستان رشت سبب گردیده تا سهم بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان در پیوند با روستاها صورت پذیرد؛ بنابراین برنامه ریزی ها برای ترمیم و نگهداری از راه های اصلی، فرعی و روستایی رشت از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در جریان بازدید از عملیات در حال اجرای ترمیم، لکه گیری و روکش آسفالت راه سکاچا و چهارراه پل به اسلام‌آباد در بخش سنگر که به طول ۲۱۰۰ متر و پیش بینی اعتبار ۶ میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، گفت: خوشبختانه در طی سال گذشته با آسفالت و بهسازی ۷۵ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان با صرف اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، اقدامات خوبی در زمینه تحقق سیاست های محرومیت زدایی و توسعه ای دولت سیزدهم به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان صورت گرفته که به امید خداوند در سال جاری نیز با ترمیم و آسفالت ۷۰ کیلومتر دیگر، این روند ادامه خواهد یافت.

امام پناهی با بیان این مطلب که با گسترش امکانات پایه و تقویت زیرساخت ها در روستا، موجبات استقبال جمعیت مولد به ویژه جوانان و نوجوانان از ماندگاری در روستا را فراهم آورده و علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، سبب جلوگیری از تبعات جبران ناپذیر مهاجرت و حاشیه‌نشینی خواهیم شد؛ خاطرنشان کرد: گسترش، نگهداری و ترمیم شبکه راه‌ها، ارتباط مستقیمی با توسعه مناطق دارد.

وی افزود: همچنین بهره مندی از راه مناسب، نقش مهمی در ثبات شغلی و درآمد خانوار ایفا می‌کند. فرماندار رشت با بیان این مطلب که علاوه بر برنامه ریزی در جهت تولید و فروش فرآورده های روستایی، حضور گردشگران نیز یکی از مولفه های موثر بر رونق کسب و کار روستاییان است، اظهار داشت: راه مناسب و ایمن، از جمله الزامات فراهم آوردن زمینه حضور گردشگران در مناطق روستایی  است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز