خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

ساماندهی متکدیان، ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی و آلودگی دیداری شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۵۷

فرماندار رشت با اشاره به مشکلات متعدد اجتماعی، روانی و امنیتی شهروندان در نتیجه حضور و تردد آزادانه متکدیان در سطح شهر، اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و بازسازی چهره عمومی شهر نیازمند توجه بیشتر به وضعیت سامانکده و ساماندهی متکدیان است.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی در جلسه کمیته ساماندهی شهرستان که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد؛ ایجاد هماهنگی‌های لازم در اقدامات دستگاه‌های مرتبط را پیش شرط موفقیت در برنامه های ساماندهی متکدیان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی معرفی و عمده معضلات را ناشی از حضور سازماندهی شده متکدیان حرفه‌ای و غیربومی دانست.

فرماندار رشت با اشاره به بروز مشکلات متعددی نظیر القاء حس ناامنی های بهداشتی، امنیتی و اقتصادی و ارائه منظر نامناسب از شهر گردشگر پذیری مانند رشت در نتیجه حضور و پرسه آزادانه متکدیان گفت: رفع کمبودهای سامانکده و ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، از جمله مقدمات ضروری در کاهش آسیب‌ها و رفع آلودگی دیداری از چهره شهر است.

وی با ذکر اقدامات خوب انجام شده درخصوص افزایش ظرفیت سامانکده و انتقال آن به خارج از بافت مسکونی فشرده شهری، ادامه داد: در روزهای آتی شاهد بهره‌برداری از مرکز جدید سامانکده و در مکان جدید خواهیم بود.

امام پناهی با بیان این مطلب که بخش بزرگی از متکدیان هر روزه سطح شهر، افراد حرفه‌ای و غیربومی می باشند، افزود: این افراد، سازماندهی شده و سوءاستفاده از مهربانی و دلسوزی همشهریان، بهره کشی از کودکان و توسل به شیوه‌های غیر اخلاقی ترحم برانگیز، در پی کسب درآمد آسان و قابل توجه بوده و در واقع به پدیده نازیبای تکدی گری به عنوان شغل می‌نگرند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با یادآوری لزوم تفکیک متکدیان حرفه‌ای از آسیب‌دیدگان اجتماعی، گفت: در میان نیازمندان واقعی حمایت، با سالمندان، معلولان جسمی، ناتوانان ذهنی و افراد دارای اختلالات روانی مواجه‌ایم که نیازمند همکاری دستگاه‌ها برای شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف آنها می ‌باشیم.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در هماهنگی با واحدهای تولیدی و صنعتی، نسبت به معرفی و بکارگیری افراد آسیب دیده واقعی و واجد شرایط اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام پناهی با اشاره به اینکه جمع قابل توجهی از متکدیان سطح شهر دارای اعتیاد هستند، اظهار داشت: این افراد ابتدا به مراکز ۱۶ برای ترک اعتیاد و سالم‌سازی ارجاع و سپس به مراکز نگهداری معرفی خواهند شد.

وی بازگرداندن این افراد به کانون خانواده‌ و پذیرش دوباره آنها در اجتماع را اولویت نخست متولیان امر ذکر کرد.

در خلال این جلسه، روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو مانند شهرداری، مرکز بهداشت، بهزیستی، تعاون و کمیته امداد به گزارش اقدامات انجام شده و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات دستگاه متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز