خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان تسهیلات دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۰۴۶

مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: کارفرمایان برای به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های کمیته امداد گیلان است، گفت: در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان و راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه بسیاری از مددجویان، استعداد و توانایی کار را داشته اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این راستا آمایش و نیازسنجی، استعداد سنجی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی شغلی، ارتقا مهارت‌های شغلی، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت‌های کمیته امداد در این بخش است.

اهرابی با اشاره به طرح راهبری شغلی در کمیته امداد عنوان کرد: راهبری شغلی الگوی کارآفرین محور است و کارآفرینی که در یک رشته شغلی خاص دارای سابقه و فعالیت و بازار موفق بوده و بر تمامی حلقه‌های زنجیره شامل تهیه مواد اولیه، تجهیزات، بازاریابی و فروش تسلّط دارد، به آموزش و راهنمایی متقاضیان می‌پردازد.

وی رویکرد جدید کمیته امداد را خودکفایی مددجویان، توانمندسازی و ایجاد شغل از طریق مشاغل نوین و دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: در این راستا شناسایی فرصت‌های جدید و نوآورانه اشتغال در مناطق روستایی، تقویت بهره وری در تولید و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و محروم و نیز حمایت از مخترعین، صاحبان ایده‌های صنعتی نوآورانه، شرکت‌های دانش بنیان و سایر فعالان در حال اجرا است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در ادامه به اقدامات این نهاد در راستای اشتغال مددجویان و ارائه تسهیلات به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در صورت استخدام مددجویان از بسته‌های تشویقی مانند پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و تسهیلات ویژه بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که نیروهای خود را از مددجویان کمیته امداد جذب کنند به ازای هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه و یا دو سال حق بیمه سهم کارفرما توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

اهرابی اضافه کرد: توجه به زنجیره‌های اشتغال، مهارت آموزی، اهمیت کیفیت مشاغل و اولویت بر اشتغال فرزندان مددجو از اولویت‌های این نهاد طی سال جاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز